۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84153196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل راهداری: ۷۸ کیلومتر از راه‌های روستایی ایلام آسفالت شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: امسال ۷۸ کیلومتر از راه‌های روستایی در نقاط مختلف این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده است.

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ابرار دولت تدبیر و امید برای زدودن غبار محرومیت از روستاها به منظور کاهش محرومیت، پیشگیری از مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس به روستاها بسیار موثر است.

وی افزود: احداث راه های روستایی از سال ۹۸ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده و این سازمان طرح ابرار را در این راستا در دستور کار دارد تا عقب ماندگی های آسفالت راه های روستایی جبران شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه امسال ۷۸ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده است، یادآور شد: امیدواریم تعهد این سازمان در استان در این طرح، تا پایان سال مالی ۹۹ محقق شود.

دلخواه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات اساسی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در طول راه های مواصلاتی است، گفت: این اداره کل برای حذف نقاط حادثه خیز به ۲ صورت امانی و پیمانی وارد عمل شده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ نقطه به صورت امانی حذف شده است.

وی با بیان اینکه حذف و اصلاح ۲۴ مکان حادثه خیز نیز به صورت کشوری به راهداری ایلام ابلاغ شده است، یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده ۲۴ نقطه حادثه خیز ابلاغی در مدت پنج سال رفع خواهد شد که تاکنون هشت نقطه از این نقاط حادثه خیز در استان حذف و اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری تاکید کرد: طی این مدت هشت یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع تابلوهای ترافیکی و انتظامی، ۸۰ کیلومتر ایمن‌سازی و حریم راه و ۹۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی در محورهای مختلف استان در سطح جاده‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: نصب ۳۲ کیلومتر نیوجرسی، تعمیر و مرمت ۱۸۰ چراغ روشنایی و رفع ۵۶ مورد تجاوز به حریم راه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومترمربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha