۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 84162854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ میلیارد ریال برای روکش راه های دهلران هزینه می شود

ایلام - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش راه های روستایی شهرستان مرزی دهلران در نظر گرفته شده است.

محمدرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار برای ۲۰ کیلومتر راه های روستایی شهرستان دهلران هزینه می شود که ۱۰ کیلومتر آن در ۲ بخش زرین آباد و سراب میمه است.

وی افزود: پیمانکار اجرای روکش راه های روستایی انتخاب شده و به زودی اجرای این پروژه آغاز می شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرستان دهلران تاکید کرد: ۳۰ میلیارد ریال برای واریانت کارخانه گچ و بیشه دراز در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به حادثه خیز بودن این ۲ نقطه یادآور شد: اصلاح این نقاط حادثه خیز بطول سه کیلومتر هم اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی همچنین به طرح ابرار اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب اقدام ملی برای راه های روستایی است که از جاده دسترسی مناسب بهره مند نیستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اضافه کرد: در قالب این طرح نیز ۱۵ کیلومتر راه روستایی شامل پنج کیلومتر جاده خربزان به تختان و ۶ کیلومتر از جاده بلوطستان و چهار کیلومتر جاده فرخ آباد به میمه بهسازی می شود.

رضایی اظهار داشت: برای احداث پل های این مسیرها از منابع استانی اقدام و قیر مورد نیاز آن توسط سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای تامین می شود.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومترمربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha