۷۴۰ هزار انبار در کشور ثبت شد

اراک - ایرنا - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: ۷۴۰ هزار انبار نقاط مختلف ایران تاکنون در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده که حدود ۵۰۰ هزار واحد آن فعال است.

سید «جواد احمدی‌خضربیگی» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه جامع انبارهای کشور شفافیت عملکردها، تسریع در امور و راحت کردن تعاملات بین دستگاه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ثبت انبارها یکی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت است، ادامه داد: در سامانه جامع انبارهای کشور، ۲۶ دستگاه دخیل هستند که همه آنها باید به وظایف خود در این راستا جامه عمل بپوشند.

وی گفت: سامانه جامع انبارهای کشور در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش موثری دارد و از طریق این مهم خروج و ورود کالاها به صورت شفاف مشخص می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: اجرای هر طرح، یک فلسفه ارزشمند دارد و سامانه جامع انبارهای کشور یکی از این طرح‌ها است.

«بهروز اکرمی» افزود: ساده‌ترین کالاها نیز باید در این سامانه به ثبت برسد و همه تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا این طرح با بهترین شکل ممکن به اهداف ترسیم شده دست پیدا کند.

وی بیان کرد: ضعف در همکاری بین بخشی و برخوردهای سلیقه‌ای موجب می‌شود تا یک طرح ترسیم شده به اهداف خود نرسد و یا در مسیر راه با مشکلات زیادی مواجه شود.

«سعید فرخی» افزود:معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: مقابله با تخلفات در حوزه توزیع امری ضروری است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته اما نیاز است ظرفیت دستگاه‌ها برای مقابله با جرایم بیش از بیش به کار گرفته شود.
معاون نظارت و بازرسی سامان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این نشست گفت: سامانه جامع انبارها یک سامانه عملیاتی است که اطلاعات مکانی، مقدار، نمودار و نوع و مالکیت کالا را مشخص می‌کند تا نسبت به شناسایی و نظارت بر موجودی انبارها به صورت هویت مشخص، اقدام شود.

«محمدجواد قربانیان» افزود: ساماندهی هزینه فعالان تجاری، کاهش هزینه‌های توزیع و انبارداری کالا، ایجاد شفافیت اقتصادی، توسعه زنجیره، اسناد لجستیک و کنترل بازرسی از مهمترین اهداف این طرح است.

وی بیان کرد: ۷۳ هزار و ۵۵۹ مورد انبار تاکنون با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های متولی در استان مرکزی شناسایی شده که و ۴۷ هزار و ۴۶۷ مورد آن به تایید دستگاه های متولی رسیده و ۲۶ هزار و ۸۳ انبار نیز در انتطار تایید است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: ۲۸۵ بازرسی در راستای اجرای تبصره  ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هشت ماه گذشته در این استان صورت گرفته که ۵۰ مورد مربوط به روغن خوراکی، ۶۵ بازرسی مربوط به برنج، ۶۰ مورد سیگار، ۵۵ بازرسی لاستیک، ۴۰ بازرسی مربوط به چای و ۱۰ بازرسی از ذرت دامی بوده است.
قربانیان اظهار داشت: در این مدت ۱۹ پرونده نیز در راستای ماده ۴ تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی به ارزش ۱۹۶ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۲۰۰ ریال تشکیل شده است.

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان مرکزی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی هم در این نشست گفت: از اول آذرماه جاری تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.

  «محمدعقیل سلگی» افزود: روش و رویکرد قاچاقچیان کالا روز به روز در حال تغییر است که برای مبارزه با آن همه تلاش‌ها با اجرای طرح‌های مختلف در دستور کار است.

 سامانه جامع انبار ها  با هدف استاندارد سازی و تعیین دقیق اطلاعات مربوط به انبارها و محل ذخیره و نگهداری کالا و گنجایش آنها و همچنین اطلاعات مربوط به کالاهای ذخیره شده در آنها اعم از مقدار و اطلاعات صاحبان آنها راه‌اندازی شده است

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha