۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84143533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ واحد خبازی بدون پروانه در مهاباد فعالیت دارند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۳۴ واحد خبازی بدون پروانه در سطح شهرستان فعالیت دارند که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

محمد جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کل نانوایی بدون پروانه شناسایی شده ۲۵ واحد نان روغنی، چهار واحد نان سنگکی، ۲ واحد نانوایی، ۲ واحد نان بربری و یک واحد نان فانتزی است که بدون مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۳۲۶ واحد خبازی آزاد و یارانه‌ای در مهاباد فعال هستند، ادامه داد:  با توجه به جمعیت ۲۴۰ هزار نفری این شهرستان تعداد واحدهای خبازی نسبت به سرانه جمعیت از میانگین استانی بیشتر است.

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد در خصوص درخواست برخی از روستاییان برای دریافت پروانه نانوایی، اظهار داشت: امکان صدور پروانه برای نانوایی‌های که ظرفیت پخت و فروش بیشتر از پنج عدل آرد را نداشته باشند، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و زمینه فروش آرد خارج از شبکه بوجود می آورد.

جهین با اشاره به افزایش مصرف نان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم برجامعه گفت: افزایش مصرف نان در ماه‌های شهریور تا آذرماه موجب شده بروز مشکلاتی را در تامین مصرف روزانه نان شهروندان در یک بازه زمانی شد که با انجام تمهیدات لازم هم اکنون این شرایط به حالت عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ تُن آرد برای جبران کمبود آرد طی ۲ ماه اخیر به مهاباد اختصاص یافت است، اضافه کرد: حدود ۴۰ تُن از آرد تخصیص یافته برای جبران کمبود ماه‌های اخیر مصرف شده و حدود ۶۰ تن باقی مانده نیز برای استفاده در شرایط بحرانی ذخیره شده است.

وی افزود: همچنین در این ایام ۱۰ تُن نان لواش صنعتی نیز به صورت بسته‌بندی برای توزیع در سطح این شهرستان توزیع شد که مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار نگرفت.

جهین با اشاره به اینکه ماهانه بیش از هزار و ۶۰۰ تُن آرد به مهاباد اختصاص خواهد یافت، گفت: در صورتی که ۲۰۰ تُن دیگر آرد به این مقدار اضافه شود کمبودی در خصوص تامین آرد وجود نخواهد داشت و از طرفی امکان عرضه خارج از شبکه نیز به حداقل خواهد رسید.

۲۳۱ واحد نانوایی در مهاباد آرد سهمیه‌ای دریافت می‌کنند که از این تعداد ۱۶۶ واحد در مناطق شهری و ۶۵ واحد در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارند. 

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha