۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84142970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۷:۳۰
کد خبر: 84142970
رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت
پارک جنگلی النگدره گرگان

گرگان - ایرنا - افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق، دستگیری سارقان گازوئیل از نیروگاه برق علی‌آبادکتول، سفر معاون وزیر میراث فرهنگی و برگزاری آیین هفته پژوهش از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود .

استاندار گلستان در گفتگوی تصویری با "آتا خاللی‌یف" استاندار بالکان جمهوری ترکمنستان با یادآوری روابط مناسب با استان بالکان، خواستار توسعه هر چه بیشتر ارتباط با این کشور همسایه ساحلی دریای خزر در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شد.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: مشترکات زیادی داریم و تا قبل از شیوع ویروس کرونا روابط تجاری و بازرگانی قابل قبولی بین ۲ استان حاکم بود که باید تلاش کنیم هرچه بیشتر رونق گیرد.

**

چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال طرح صنعت آب و برق استان گلستان شامل مولد مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی، اصلاح و بهینه‌سازی ۲۸ پروژه توزیع برق، پست ساده فوق توزیع بدراق‌ ملا، افزایش ظرفیت پست انتقال گرگان، افزایش ظرفیت پست گنبد ۲، توسعه کلیدخانه ۲۰ کیلوولت پست‌های (عطاآباد، کلاله، گرگان چهار، کردکوی)، پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی ایستگاه‌ها و خطوط و آبرسانی به ۳۹ شهر و روستا در سی و یکمین پویش الف - ب - ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

**

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به وجود ۷۴ روستای فاقد آب شرب بهداشتی در استان گفت که آبرسانی به همه روستاهای فاقد مجتمع آبرسانی و تکمیل طرح‌های در دست اقدام نیازمند ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

**

معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس گفت که قطع شبانه درختان چنار خیابان‌های خلوت برای فروش به کارگاه‌های تولید زغال یا ورق فشرده نئوپان، معضل جدید این شهر و نیازمند اعمال جریمه بیشتر برای متخلفان است.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) فرماندهی انتظامی گلستان گفت که از زمان آغاز طرح محدودیت‌ کرونا در اول آذر تاکنون سه هزار و ۳۲۶ راننده متخلف جریمه شدند.

**

طبق شاخص وزارت بهداشت بندرترکمن به‌همراه ۶ شهرستان دیگر کشور در وضعیت فوق قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و وضعیتی فراتر از قرمز پیدا کرده است

**

همزمان با آغاز هفته پژوهش، زنگ "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" با حضور استاندار گلستان در دبیرستان فرزانگان گرگان نواخته شد.

همچنین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گلستان با حضور مجازی ۳۴ غرفه از دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و دانش بنیان، مراکز رشد و دانشگاه‌های استان برگزار و در پایان ازنفرات برتر تجلیل شد.

**

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت که ۶۴۱ نفر از مجموع هزار و ۸۸۵ دانش آموز با نیازهای ویژه این استان شامل ۳۴ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند.

**

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در گلستان و بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری استان با تاکید بر استقبال این وزارت‌خانه از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی گفت: در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی کشور توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مرمت و بازسازی شد.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال و در قالب اجرای طرح خدمات کلینیک (عارضه‌یابی) صنعتی، موانع رونق ۳۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی استان برطرف شد.

**

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: اهدای خون روزانه ۱۵۰ نفر در استان برای تامین بانک فرآورده‌ها و رفع نیاز خونی بیماران کافی نیست و ذخایر خونی گلستان در حال حاضر به هفت روز رسیده است.

**

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: تربیت نسل جدید مدیران و تغییر نگاه شهروندان به موضوعات اجتماعی و سیاسی نیازمند فعالیت احزاب قوی و دارای برنامه است.

احسان مکتبی در نشست مجازی با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار داشت: فعالیت احزاب دارای برنامه و تربیت مدیران توانمند به حکمرانی مدرن و در نتیجه توسعه پایدار منجر خواهد شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تقدیر از همراهی مردم در عمل به شیوه‌نامه‌ها و اجرای طرح محدودیت کرونا گفت که روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان رو به کاهش است.

**

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت : با ابلاغ اساسنامه جدید شورای راهبری میانکاله ، استان گلستان در تصمیمات مربوط به این پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره سهیم شد.

**

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه دولتی گنبدکاووس گلستان گفت که در یک‌سال اخیر ۲۵۱ مقاله استادان و اعضای هیات علمی این واحد آموزش عالی در مجلات معتبر علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور چاپ شد که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه قبل است.

**

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای شمال استان در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی زیر کشت کلزا رفت.

**

فرماندار گمیشان با اشاره به تسریع در فراهم کردن مقدمات دسترسی به انرژی فسیلی در گلستان گفت که مرحله اول طرح تکمیل زیرساخت اکتشاف نفت و گاز شامل  احداث محوطه اصلی چاه نفت، پنل ها و گودال های مرتبط با آن در این شهرستان مرزی تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

**

رییس پارک ملی گلستان گفت: طبق سرشماری انجام شده جمعیت مارال قرمز در این ذخیرگاه طبیعی به ۶۱۲ راس افزایش یافت که در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد بیشتر است.

**

استاندار گلستان گفت که زهکشی ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی شوره‌زار استان تا پایان دولت در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق این هدف علاوه بر افزایش تولید، رونق اقتصادی در انتظار کشاورزان این مناطق خواهد بود

**

اعضای یک باند سرقت سوخت از نیروگاه برق علی‌آبادکتول که بیش از یک میلیون لیتر گازوئیل را با استفاده از ۴۰ تانکر از این نیروگاه خارج کرده و فروخته بودند شناسایی و دستگیر شدند.

**

استاندار گلستان در آیین اختتامیه هفته پژوهش با اشاره به ظرفیت دانش‌آموزان و دانشجویان استان گفت که مسئله محوری و علت‌یابی باید اساس کار پژوهشگران باشد تا از این طریق راهکارهای مناسب برای حل مشکلات جامعه به خصوص تولیدکنندگان و صنعتگران ارائه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha