استاندار اصفهان: نتایج یافته‌های پژوهشی دانشجویان کاربردی شود

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: نتایج یافته‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها دانشجویی باید کاربردی شود.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پژوهش استان در سالن جلسات استانداری با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: این ارتباط باید به گونه‌ای باشد نتایج آن در جامعه لمس شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها جهت حمایت از طرح‌های دستگاه‌ها در قالب پایان نامه به ویژه ظرفیت سهم استان و بخش خصوصی باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: نظارت و پیگیری نحوه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها از محل ردیف ملی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید بر روی فعالیت‌های پژوهشی استان کار شود، اظهارکرد: تا از این طریق بانک اطلاعاتی پژوهشی در استان ایجاد شود.

 ۱.۵ میلیارد تومان به حوزه پژوهش و فناوری اختصاص داده شد

دبیر کارگروه آموزش پژوهش و فناوری استان اصفهان افزود: این کارگروه یکی از کارگروه‌های چهارگانه شورای برنامه ریزی است که به سه گروه کاری آموزش، پژوهش و فناوری تقسیم می‌شود.

نعمت الله اکبری ادامه داد: در جلسه امروز موضوعات اجرایی در سال جاری در قالب تصویب طرح‌های پژوهشی و کاربردی، تصویب برنامه هفته پژوهش در این کارگروه و رویکرد حوزه آموزش و پژوهش و فناوری در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کارگروه آموزش پژوهش و فناوری اصفهان با اشاره به میزان اعتبارات حوزه پژوهش بیان کرد: یک درصد هزینه‌های جاری به غیر از فصل اول و ششم بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان به این حوزه و طرح‌هایی که گروه کاری تهیه کردند، اختصاص خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ۲ طرحی که در سال گذشته اختصاص بودجه داشتند و توسط دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان در قالب طرح پسماند به انجام رسیده بود بررسی شد.

اکبری اضافه کرد: دستورالعمل‌های اجرایی این ۲ طرح برای موضوع پسماندهای استان که دفن، حمل و نحوه جداسازی از دغدغه‌های ماست تا پایان سال به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا به طور تقریبی تمامی برنامه‌های هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۲۳ تا ۲۶ آذرماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد.

هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه، ارایه دستاوردهای پژوهش و فناوری، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان است.

برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری، پخش روزانه ویدئوها و برنامه‌های معرفی تلاشگران عرصه پژوهش و فناوری، ارزیابی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر و ارزیابی و معرفی طرح‌های فناورانه و پژوهش‌های کاربردی برتر از جمله برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان است.

در هفته پژوهش و فناوری در مجموع ۲۴ پژوهشگر و فناور برگزیده توسط کارگروه‌ها انتخاب و تجلیل می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha