۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 84140178
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

موانع پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان قم برطرف شد

قم ـ ایرنا ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، با اشاره به لزوم هم‌افزایی و تلاش برای رفع موانع صادرات گفت: مانعی برای دریافت تسهیلات توسط صادرکنندگان ایجاد شده بود که این موضوع لغو شده است و بانک‌ها می‌توانند تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

به گزارش عصر سه شنبه استانداری قم، مهرداد غضنفری در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: صادرات پیشران حوزه اقتصاد است.

وی گفت: وضعیت صادرات در سال جاری بیشتر از نظر ارزشی مدنظر بود که تاکنون از مبدا تولید یعنی متعلق به قم، چه از استان قم یا سایر استان‌ها ۱۲۰میلیون دلار بوده است؛ اما صادرات خاص گمرک استان ۸۰ میلیون دلار بود که باید این فاصله موشکافانه بررسی شود.

وی با بیان این‌که اگر در فرآیند صادرات مشکلی وجود دارد، باید در اسرع‌وقت رفع شود؛ اظهار داشت: شایسته نیست، صادرات استان از استان دیگر یا مبدا دیگری خارج شود.

غضنفری با اشاره به این‌که وضعیت بخش‌ها و این‌که کدام بخش اقتصادی به تعهدات خود عمل نکرده است، باید بررسی و برای رفع مشکلات تلاش شود؛ افزود: در شرایط کرونایی در صادرات با مشکل مواجه بودیم، اما باید در حد توان این فاصله با سال گذشته کم شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، برخی محصولات مثل فرش، کفش و سوهان قم خاص است، ولی هنوز آمار کشوری اعلام نشده است که رتبه این استان مشخص شود.

حجم صادرات استان قم از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه به بیش از ۷۳ هزار و ۵۲۵ تُن رسیده ‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان در این مدت ۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار بوده ‌است.

در همین رابطه کالاهایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha