استاندار کرمان: مجوز سرمایه گذاران قانونمند در حداقل زمان صادر می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: به تمام سرمایه گذارانی که پای کار هستند و طبق قانون عمل می کنند، اطمینان می دهم که در سریع ترین زمان ممکن و حداقل بازه زمانی مجوز آنها را صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان های رفسنجان و انار افزود: اشتغال حرف و اولویت اول ما در استان است و در صدور مجوز به طرح های اشتغالزیی بالا تسریع انجام می شود، اما این به معنای حمایت از افرادی که نقص پرونده دارند نیست.

وی تاکید کرد: برخی صنایع و معادن در بانک های خارج از استان سپرده گذاری می کنند که با این امر مخالف هستیم و صنایع باید بخش بزرگی از منابع مالی خود را به داخل استان  منتقل و سپرده گذاری کنند.

استاندار کرمان با اشاره به حمایت از صنایع اشتغالزای استان تصریح کرد: کارخانه کاشی فخار رفسنجان از مدرن ترین و باسابقه ترین کارخانه های این شهرستان با اشتغالزایی یک هزار نفر محسوب می شود که با توان اجرایی بالا محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کند و باید از اینگونه واحدهای تولیدی حمایت کنیم و مدیران استان مشکلات اینگونه افراد کارآفرین را در زمان سریع حل کنند.

وی ادامه داد: استان کرمان نیاز به توسعه زیرساخت ها در وسعت و ظرفیت آینده استان دارد که نخستین مورد آن مساله آب است و منابع زیر زمینی آب در کرمان در حال تمام شدن است.

زینی وند با بیان اینکه سند سازگاری آب بسیار مهم است اظهار داشت: باید با کشاورزی مکانیزه و توسعه کشت گلخانه ای،  برداشت بی رویه منابع زیر زمینی آب را کاهش دهیم، زیرا اگر انجام ندهیم، منطقه تخلیه خواهد شد.

وی تاکید کرد: از منابع زیرزمینی آب کمتر استفاده کنیم و منابع رو زمینی آب را نیز مدیریت کنیم و به سمت خطوط انتقال اب برویم، زیرا در زمان کوتاه و حتی در تحریم این کار ممکن است.

استاندار کرمان تصریح کرد:  تا زمانی که استاندار هستم، اگر کسی که حتی با بشکه آب به این استان بیاورد،  از او حمایت کرده و دستش را هم خواهم بوسید و از همه طرح های انتقال آب که طرح‌های ممکن و قابل اجرایی نیز هستند، حمایت خواهم کرد.

وی با اشاره به نیاز استان به انرژی برق در آینده گفت: باید افزایش تولید برق برای توسعه استان را در دستورکار قرار دهیم و از ظرفیت توربین های بادی، انرژی خورشیدی و نیروگاه های سیکل ترکیبی استفاده کنیم.

زینی وند تاکید کرد: در رابطه با گاز نیز در استان با کمبود مواجه هستیم و اگر صنعت بزرگی در آینده ایجاد شود گاز برای آن نداریم، البته همکاران ما راهکارهای متفاوتی برای حل این مشکل دارند.

وی ادامه داد:در بخش زیر ساخت، راه‌ها نیز در این استان در حد کافی ایجاد نشده و زمینه تاسیس راه با پول‌های غیردولتی کاملا در کشور فراهم است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

استاندار کرمان تصریح کرد: کارگروههایی برای ایجاد این چهار زیرساخت در استان ایجاد می شود تا مدیرانی که بعد از ما می ایند نیز این مسائل را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: استان کرمان به لحاظ علم و فناوری نسبت به بیشتر استان‌های کشور عقب مانده است و معتقدیم پارک علم و فناوری باید به عنوان مهمترین دستگاه در استان فعالیت داشته باشد و  راه اندازی پارک علم و فناوری رفسنجان را پیگیری می کنیم.

زینی وند اظهار داشت: در بحث پسته و صادرات آن باید فنی و منسجم تر رفتار شود و دستگاه های ذیربط خوشه پسته را تعریف کنند و مراکز تحقیقاتی نیز جدی تر وارد شوند.

وی افزود: حنی نباید یک قطره از فاضلاب کرمان هدر رود و  با مدیریت آن ۲۰ درصد از آب استان به ظرفیت منابع ابی افزوده می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: مواردی که در این جلسه بیان کردم، راهبردهای مدیریتی بنده در استان کرمان است و پیگیر اجرای آنها تا لحظه آخر خواهم بود، زیرا معتقدم باید از تمامی ظرفیت‌های استان در راستای توسعه و پیشرفت کرمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه  سال پایان دولت، پایان طلایی دارد گفت: این فرصت سال پایان دولت را باید به دوران طلایی تبدیل کرده و مسئولان استانی و شهرستانی موظف هستند طرح‌هایی که امکان افتتاح آنها تا پایان دولت وجود دارد را شناسایی کنند تا اعتبار لازم برای اتمام آنها اختصاص دهیم.

زینی وند با اشاره به سابقه درخشان استان کرمان در طول تاریخ گفت: شهرستان رفسنجان در تاریخ انقلاب نقش بسیار مهم و تاثیرات زیادی در روند توسعه کشور داشته است و خیرین زیادی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی حضور معنوی در استان دارند، افزود: نسل جوان از استان کرمان توقع تاریخ سازی، اشتغال و توسعه دارد که این مساله رسالت ما را سنگین تر می کند.

این نشست  با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستان های رفسنجان و انار در تالار اجتماعات دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

همچنین در این نشست تعدادی از فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی شهرستان های رفسنجان و انار مشکلات خود را مطرح کردند که استاندار کرمان دستورات لازم را برای حل موانع فعالیت آنها صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha