سنت‌های فرهنگی کشور مورد تاکید قرار گیرد

تهران-ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سنت‌های فرهنگی و سنت‌های علم و فناوری کشور باید مورد تاکید قرار گیرند.

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی با تبریک فرارسیدن ۱۹ آذر سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی درباره خدمات اعضای فقید این شورا از جمله مرحوم حجت الاسلام احمد احمدی، افزود: مرحوم احمدی نقش به‌سزایی در مصوبات شورا داشت و تاسیس سازمان مطالعه تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) که پایه‌گذار نگاه متفاوت به نشر کتب علوم انسانی در آموزش عالی است، از آثار ماندگار آن مرحوم محسوب می شود.

عاملی اضافه کرد: سالگردها، مناسبت‌هایی هستند که ما بتوانیم روی فعالیت‌های انجام شده سال گذشته جمع‌بندی داشته باشیم و مروری بر اقدامات دوره‌های قبلی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید روی سنت‌های فرهنگی و سنت‌های علم و فناوری کشور تاکید کنیم، اظهار داشت: آنچه موجب اعتمادسازی می شود، ایجاد سنت‌های اجتماعی پایدار و تاکید بر استمرار کارها است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که تغییرات پیوسته، مولفه‌ای است که نگاه به آینده را متزلزل می‌کند، ادامه داد: وقتی مرتب روندها را تغییر دهیم، آیین‌نامه‌های متفاوت ایجاد کنیم و هیچ پیوستار تاریخی وجود نداشته باشد، بی‌اعتمادی به آینده ایجاد می شود.

عاملی افزود: سنت اجتماعی ایجاد کردن، منافاتی با خلاقیت و نوآوری ندارد؛ وقتی نوآوری‌ها در نهال سنت اجتماعی می‌نشینند، جایگاه خود را پیدا می‌کنند و بلوغ بهتری را در روندها و فرایندها ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه سال ۱۳۶۳ تشکیل شد و ۱۹ آذر ماه ۹۹، سی و ششمین سالگرد تشکیل این شورا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha