۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84138102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستری‌شدگان مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بستری‌شدگان مربوط به کرونا در استان با اجرای هدفمند طرح محدودیت‌ها در شهرهای مختلف، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین رقم بستری های مربوط به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی، هزار و ۷۰۸ نفر ثبت شده بود که این رقم در حال حاضر به هزار و ۲۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، تعداد بستری‌‎های روزانه، مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها و تعداد فوتی ها نیز کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی هفته‌های گذشته، شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتیم و استان یک وضعیت بحرانی را سپری کرد.

آقازاده اظهار کرد: پس از موج دوم، بررسی شده بود که میزان ابتلا و شیوع در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان های کشور بیشتر خواهد بود و سیستم آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران داشت.

وی درباره کانون شیوع کرونا در موج سوم بیان کرد: به طور میانگین، یک‌هزار و ۸۰۰ تست در روز در استان انجام می شد که ۸۰ درصد این تعداد مثبت بودند؛ در موج سوم، ارومیه کانون اپیدمی بود اما با ورود تامین اجتماعی و سایر بیمارستان ها، بخش های بستری و تخت های بیمارستان ها مدیریت شده و هیچ بیماری بدون تخت نماند.

وی گفت: شهرهای آذربایجان غربی در نتیجه اعمال محدودیت ها بجز چند شهر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند و این در حالی است که سه شهر تکاب، شوط و چایپاره وضعیت قرمز و خطرناکی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است زیرا در صورت سهل انگاری و عادی انگاری شرایط، درگیر طوفانی خواهیم شد که سهمگین تر از طوفان قبلی خواهد بود.

آقازاده اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های اپیدمیولوژی در صورت ورود استان به موج چهارم بیماری، به طور متوسط بیماران بستری در استان ممکن است تا سه هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته و ۸۰ بیمار در روز جان خود را براثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ورود به فاز چهارم بیماری، طرح هایی از جمله طرح کنترل محله محور بیماری کرونا آغاز شده است که مشابه این طرح را استان در طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال اجرایی کرد.

وی با قدردانی از رسانه‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: ورود رسانه ها به امر هوشیار نگه داشتن مردم و عدم ورود به فاز چهارم بیماری کمک بسیار بزرگی برای کادر درمان و مردم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و بیش از سه هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha