۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1210
کد خبر: 84137115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین روز دانشجو بر سر مزار شهدای ۱۶ آذر برگزار شد

تهران-ایرنا- مراسم روز دانشجو با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر سر مزار سه دانشجوی کشته شده ۱۶ آذر سال ۳۲ در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، به مناسبت روز دانشجو و با حضور غلامرضا غفاری، آیین گرامیداشت یاد و خاطره احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی شهید دانشکده فنی دانشگاه تهران که در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند، بر سر مزارشان واقع در امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد.

در این آیین که با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و رئیس بسیج اساتید وزارت علوم برگزار شد، غفاری معاون وزیر علوم با بیان اینکه جنبش دانشجویی از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا به امروز همواره به استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پرداخته است، گفت: شهادت این دانشجویان سرآغاز آرمان بلندی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه رسید و تاکنون نیز استمرار داشته است.

وی با تسلیت شهادت فخری‌زاده و دانشجویان حوزه سلامت، اظهار داشت:  پاسداشت شهدای کشور را وظیفه خود می‌دانیم و امیدوارم بتوانیم آرمان‌های بلند شهدای بزرگوار را که به نوعی در گفتار و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیان گام دوم انقلاب و در سایر موارد به آنها اشاره کرده‌اند، به انجام رسانیم.

غفاری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و پیروی از آرمان‌های این بزرگواران کوشا باشند.

روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. دانشجویان در آن روز، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا) و برقراری مجدد ارتباط دولت ایران با انگلیس پس از کودتای ۲۸ مرداد دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه درون دانشکده فنی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha