فرماندار قصرشیرین: عشایر نقش مهمی در حراست از مرزها دارند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: عشایر غیور این شهرستان که در نوار مرزی مستقر هستند در کنار نیروهای مسلح در حراست از مرزها نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در نشست با بزرگان و عشایر اهل حق مستقر در نوار مرزی این شهرستان در محل فرمانداری افزود: هدف از این جلسه هم افزایی و همکاری بیشتر جامعه اهل حق با مسوولان نظامی و انتطامی در تامین امنیت نوار مرزی و شناسایی افراد مخل نظم و امنیت جامعه و مترددین غیرمجاز است.

وی اظهار داشت: از بزرگان و معتمدان و عشایر اهل حق می خواهیم تا مانند گذشته با روحیه صبر، وحدت و همکاری همچنان در خط مقدم وحدت و مبارزه با استکبار و ضد انقلاب ایفای نقش نمایند.
فرماندار قصرشیرین گفت: عشایر جامعه اهل حق دارای نقشی مهم و سازنده در حوزه اقتصادی و تامین بخشی از دام و محصولات دامی استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین دارند و در حوزه امنیتی و اجتماعی نیز همواره به عنوان مرزداران شجاع و غیور شناخته شده و ایفای نقش می کنند.
تاتار گفت: جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ تن جمعیت است که شامل ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می شوند.                                      
وی اضافه کرد: عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می کنند.

عشایر کوچرو تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در مناطق قشلاقی شهرستان قصرشیرین می مانند و سپس برای گذراندن فصل ییلاق به مناطق سردسیر و خنک تر استان کرمانشاه همچون ارتفاعات دالاهو کوچ می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.  

سرخط اخبار استان‌ها