استقرار استانداردهای آزمایشگاهی با اختصاص ۲.۲ میلیارد ریال

تهران- ایرنا- حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی ضرورتی است که به ارتقای کیفیت این خدمات منجر می‌شود، این کار با اختصاص ۲.۲ میلیارد ریال در این سال ها شتاب گرفت.

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های کاری خود را استاندارد کردن خدمات آزمایشگاهی در کشور قرار داده است، هر سال هم مبلغی برای این کار در نظر می‌گیرد و تاکنون ۲/۲ میلیارد ریال اعتبار به این کار تخصیص داده است.

«ارایه آموزش‌های عمومی و تخصصی در حوزه استاندارد سازی»، «حمایت از تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی آزمون‌های آزمایشگاهی» و «ارایه مشاوره و نظارت تخصصی بر استقرار استانداردها در آزمایشگاه‌ها» از جمله حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی در برنامه استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها است.

آزمایشگاه‌ها می‌توانند با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از خدمات دیگری همچون تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات و خرید نمونه‌های مرجع، آموزش و حضور در کارگروه‌های تخصصی، خرید دستگاه‌های خارجی، خرید دستگاه‌های ایرانی و غیره بهره‌مند شوند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. باشگاه مشتریان این شبکه هم برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف‌های متنوعی را به اعضای هیات علمی، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و صنایع کشور ارایه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha