نویسنده عراقی: ایرانیان بردبار حتما به ترور فخری زاده پاسخ خواهند داد

بغداد - ایرنا - نویسنده و تحلیلگر عراقی با اشاره به ویژگی صبر و بردباری ایرانی‌ها تاکید کرد که آنها به طور قطع در زمان و مکان مناسب پاسخی دردناک و گزنده به ترور دکتر شهید «فخری زاده» دانشمند صنعت دفاعی ایران خواهند داد.

به گزارش ایرنا، «عبدالکاظم حسن الجابری» نویسنده و تحلیلگر عرب در مقاله‌ای با عنوان «ایران مثل خیالات شما نیست!»، نوشت: پژوهشگران، نویسندگان، فعالان و کاربران اظهار نظر و تحلیل‌های زیادی درباره نوع گزینه و واکنش ایران بعد از ترور فخری زاده دانشمند خود مطرح کرده‌اند و اکثر آنها پیش‌بینی واکنشی سریع از جانب ایران به این ترور داشته‌اند.

وی در این مقاله که امروز (شنبه) در رسانه‌های عراقی منتشر شد، افزود: در سوی دیگر، دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز به طور کنایه‌آمیز برخورد کرده و مدعی شده‌اند که ایران پاسخ نخواهد داد.

الجابری نوشت: برخلاف برخی تحلیلگران عرب، مسئولان و تحلیلگران غربی این ترور را محکوم و آن را تعدی و حمله‌ای آشکار دانستند که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هرکسی جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسد، می‌داند که این کشور به طور شتاب‌زده عمل نمی‌کند، بلکه کشوری برخوردار از ملتی صبور و بردبار و دولتی با درایت و خردمند است که گام‌های خود را با دقت برمی‌دارد و بهترین گواه این مدعا این است که ستاره ایران با وجود تحریم‌های اقتصادی گسترده علیه این کشور، در آسمان جهان می‌درخشد و اوج می‌گیرد.

این نویسنده عراقی نوشت: ایرانی‌ها بسیار بردبار و صبور هستند. تولیدکنندگان فرش کاشان که سالها برای تولید فرشی شش متری صبر زیادی پیشه می‌کنند، قادرند که در سایه صبر و شکیبایی خود، پاسخی گزنده بدهند که محاسبات دشمنان را برهم بریزد.

وی تاکید کرد: ایران حتما پاسخ خواهد داد. این پاسخ هم قاطع و تکان دهنده خواهد بود، اما آن را در زمان، مکان و شرایط مناسبی انجام خواهد داد. این رویکردی است که ما از جمهوری اسلامی ایران سراغ داریم.

بعد از ظهر روز جمعه ۷ آذر ماه عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب، نهادها، تشکل‌های اسلامی، شخصیت‌ها، سازمان‌ها و کشورهای مختلف روبرو شده است.

در عراق جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی و گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه‌های مختلف، این ترور جنایتکارانه را محکوم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha