۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
کد خبر: 84133463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فارس آماده مبارزه با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی است

شیراز-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به هجوم ملخ‌های نابالغ بالدار صحرایی به جنوب کشور، استان فارس آمادگی مبارزه با این آفت را دارد.

حسین پژمان در نشست ستاد گیاه پزشکی استان فارس افزود: تجربیات فوق العاده خوبی در سنوات گذشته از مبارزه با این آفت به دست آورده ایم که بخش قابل توجهی از آن قابل استفاده است.
وی ادامه داد: آغاز حمله ملخ صحرایی به استان فارس در سال اول هفتم بهمن ماه ۹۷ و در سال گذشته ۲۳ اسفند ماه بود اما در سال جاری این آفت ۲ ماه زودتر به استان های جنوب کشور حمله کرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اگرچه هنوز این آفت در استان مشاهده نشده است اما باید با حساسیت ویژه ای پایش شود.
پژمان با بیان اینکه در صورت حمله ملخ پیش بینی می شود تا تیر و مردادماه سال آینده مبارزه ادامه داشته باشد ، افزود: در حال حاضر برای مبارزه با هشت هزار تا ۱۵ هزار هکتار سم موجود است اما باید امکانات محدود را به گونه‌ای مدیریت کرد که تا پایان کار با مشکل مواجه نشویم.
وی ادامه داد: دستاوردهای مبارزه با ملخ صحرایی در این استان در قالب کتابی به چاپ رسیده است و تمام تجربیات در اختیار تک تک مدیران شهرستان ها قرار می گیرد که می تواند بسیار موثر باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در شرایط بحرانی باید از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی نظیر خودرو و تراکتور استفاده شود و شهرستان هایی که هم اکنون نیز مشکل کمبود خودرو دارند از طریق فرماندار شهرستان این موضوع را پیگیری کنند.
پژمان با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر نقاط استان فارس ادوات درگیر عملیات کاشت هستند، افزود: عموم مردم و جامعه کشاورزی باید نسبت به ورود ملخ به جنوب کشور آگاه باشند و قضیه را کاملا جدی بگیرند.
وی اظهار کرد: در صورتی که شرایط به گونه ای پیش رفت که نیاز شد فراتر از توان خودمان کمک بگیریم، از ظرفیت بسیج سازندگی در مبارزه با ملخ صحرایی می توان استفاده کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال مبارزه با ملخ هزینه های بیشتر را در برمی گیرد از این رو پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبار از هم اکنون باید انجام شود.
پژمان افزود: دوره آموزشی بهداشت سم با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی برای همکارانی که در تیم های سمپاشی درگیر هستند به صورت وبینار  برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha