۴ آذر ۱۳۹۹، ۴:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84121424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران با وزیر کشاورزی یمن دیدار کرد

۴ آذر ۱۳۹۹، ۴:۰۵
کد خبر: 84121424
سفیر ایران با وزیر کشاورزی یمن دیدار کرد

تهران- ایرنا- «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن روز دوشنبه با «عبدالملک الثور» وزیر کشاورزی این کشور در صنعا دیدار و درباره همکاری‌ها میان دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، وزیر کشاورزی یمن با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با همکاری‌های دو طرف‌ در زمینه کشاورزی و راه‌های توسعه آن گفت وگو کرده است.

بر راساس این گزارش، الثور بر استفاده از تجربیات ایران در زمینه کشاورزی به ویژه در حوزه پژوهش‌ها، ماشین‌آلات زراعی و مقابله با بیابان‌زایی تأکید کرده است.

وزیر کشاورزی یمن همچنین درباره اهمیت هماهنگی میان دو کشور برای آماده سازی یک پروتکل همکاری در زمینه کشاورزی، تربیت مهندسان کشاورزی در مقطع تحصیلات تکمیلی رایزنی کرده است.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در توییتی درباره این دیدار نوشت: دیدار امروز با مهندس عبدالملک الثور وزیر کشاورزی بود. ساز وکار مشترک همکاری در این بخش و توسعه آن بین دو کشور و انتقال تجربیات ایران به فعالان بخش کشاورزی محور صحبت‌ها بود.

ایرلو در ادامه نوشت: همچنین در مورد راه های مبارزه با خشک شدن جنگل ها برای کمک به توسعه بخش گردشگری و اقتصادی یمن بحث کردیم.

سفیر ایران در یمن پیش از این نیز با «هشام شرف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده بود.

ایرلو ۱۴ آبان ماه جاری در دیدار با مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

حضور سفیر ایران در یمن و استقبال گرم مردم و مسوولان این کشور، خشم سعودی ها را برانگیخته است و صدور بیانیه های مختلف از قول وزارت‌خانه های دولتی که در زمان حاضر وجود خارجی ندارد یکی از دلایل این خشم توام با نگرانی ارزیابی می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha