۱ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84117404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در هفته‌ای که گذشت

۱ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبر: 84117404
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - اجرای طرح تست سریع کرونا در استان، کمبود فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری شهر زنجان و تحقق بیش از ۵۰ درصدی تعهدات ارزی واحدهای صادر کننده استان از مهمترین عناوین خبری زنجان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: طرح توسعه منظومه‌های روستایی در این استان نیازمند برش‌ها و جنبه‌های عملیاتی است تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۸۸ درصد فوتی‌های کرونایی استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که طبق بررسی‌ها، این گروه از طریق دیگر اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می شوند در حالیکه مراقبت جدی از این گروه سنی ضروری است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت دسترسی به تست‌های سریع تعداد افراد مثبت سرپایی در این استان روزانه به یک‌هزار نفر خواهد رسید که در این صورت باید نسبت به جداسازی و نگهداری آنان در مکان‌های تعیین شده اقدام کرد.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس آخرین گزارش اخد شده از بانک مرکزی، تا کنون حدود ۲۵۵ میلیون یورو معادل ۵۱ درصد تعهدات ارزی واحدهای صادر کننده این استان محقق شده است.

** تجدید بنای کتابخانه عمومی حسینی زنجان پس از ۱۴ سال به پایان رسید و این کتابخانه قدیمی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، برای استفاده عموم افتتاح شد.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: این استان در پایش بهبود محیط کسب و کار که در فصل بهار امسال انجام شد، جایگاه دوم را کسب کرد ولی بر اساس پایش انجام شده در تابستان، زنجان در رتبه پنجم قرار گرفته است.

** جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: همزمان با آغاز هفته بسیچ ۲ هزار و ۶۰۸ عنوان برنامه متنوع و متعدد در سطح این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی افزود: این برنامه‌ها در قالب ۹۰ عنوان برنامه از روز جمعه /۳۰ آبان ماه/ نخستین روز از هفته بسیج، برگزار خواهد شد.

** مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از مجموع درخواست‌های جبران خسارت کرونا که به بانک‌های این استان ارائه شده، تاکنون ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: همه خدمات این شرکت برای همه مشترکان از اول آذرماه امسال همزمان با سراسر کشور غیرحضوری می‌شود.

** مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: با مشارکت فعالانه همشهریان در زمینه اهدای خون می‌توان از شرایط سخت و تاریخی عبور کرد بر این مبنا از تمامی گروه‌های خونی تقاضا می‌شود برای اهدای خون مراجعه کنند.

** مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شهرک‌های اقماری استان به لحاظ فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه هستند که باید برای رفع کمبود این فضاها توجه ویژه‌ای شود.

** مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در سرمایه گذاری‌های حوزه گردشگری باید به سمت پروژه‌های مقیاس بزرگ حرکت کنیم، گفت: نبود باور و عزم همگانی و لحاظ نکردن منافع مشترک از موانع توسعه در این زمینه است.

** سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان و بدون الزام به ارزیابی و آزمون وسع در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha