۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۶
کد خبر: 84114795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایید نهایی تعطیلی مدارس استانها در تهران صورت می‌گیرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس شیوه نامه اعلام شده تعطیلی آموزش حضوری در مدارس با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا و تایید کمیته سه نفره در تهران انجام می‌شود.

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این شیوه نامه، درخواست تعطیلی آموزش حضوری در استان و شهرستانها از سوی اداره کل آموزش و پرورش اعلام می‌گردد.

وی ادامه داد: همزمان این درخواست به دانشگاه علوم پزشکی هم اعلام می‌شود و به دلیل اینکه دانشگاه در جریان کامل  وضعیت شیوع ویروس کروناست در این زمینه اعلام نظر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ادامه، نظر اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نظر ستاد مقابله با کرونا در استان تجمیع و رای‌گیری می‌شود که در صورت موافقت مکاتبه‌ای با کمیته سه نفره در تهران متشکل از وزیر کشور، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و یکی از معاونان رییس جهور انجام می‌شود و در صورت تایید و موافقت این کمیته است که مجوز لازم برای تعطیلی آموزش حضوری مدارس در استان صادر می‌شود.

خدابنده افزود: در شیوه‌نامه مذکور، تعطیلی آموزش حضوری مدارس با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا و تایید نهایی در تهران صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنابراین هیچ مقام استانی و شهرستانی وجود ندارد که بتواند اقدام به اعلام تعطیلی آموزش حضوری در مدارس کند و هرگونه تعطیلی با تصویب و تایید کمیته سه نفره کشوری میسر است.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بر اساس مصوبه ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا  آموزش‌های حضوری در تمام مدارس استان خراسان رضوی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه به مدت ۲ هفته تعطیل اعلام شده است و در این مدت آموزش ها به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه "شاد" پیگیری می‌شود.

پیش از آن نیز سه هفته متوالی، مدارس ۲۵ شهرستان استان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha