استانداری مرکزی سهم ۵۰ درصدی از نوسازی کتابخانه‌ها را تعهد می‌کند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: استانداری این استان در صورتی که خیران نیمی از تامین اعتبار لازم برای توسعه، تجهیز و نوسازی کتابخانه‌ها را متقبل شوند، تعهد نیمی دیگر را برعهده می‌گیرد.

سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست با کتابداران استان مرکزی به مناسبت هفته کتاب(  ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه) افزود: پیشنهاد می‌شود همان‌طور که از ظرفیت خیران در آموزش و پرورش، بهداشت و درمان استفاده می‌شود از این ظرفیت برای توسعه کتابخوانی در راستای فرهنگ مطالعه نیز بهره لازم گرفته شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها از ظرفیت خیران در امر کتابخوانی استفاده کنند و به هر میزان نیکوکاران کمک کنند، استانداری نیز به همان میزان مشارکت می‌کند.

استاندار مرکزی گفت: امید است با تحقق این مهم برای سال ۱۴۰۰ اعتبار خوبی برای کتابخانه‌های استان مشخص شود و انجمن کتابخانه‌های عمومی می‌توانند بخشی از مشکلات خود را رفع کنند.

آقازاده افزود: این پیشنهاد نمی‌تواند همه مشکلات کتابخانه‌های استان را به طور کامل برطرف کند اما در ایجاد انگیزه و فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت خیران موثر است.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ نذر و اهدای کتاب در جامعه نهادینه شود و افرادی که دارای کتاب‌های متعدد هستند با اهدای آنها زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم کنند.

شهرداری‌ها از جمله اراک، سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

استاندار مرکزی گفت: شهرداری‌های استان به ویژه کلانشهر اراک باید تا پایان سال نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند.

آقازاده افزود: لازم است کمیسیون فرهنگی شهرداری اراک نسبت به این مهم اهتمام داشته باشد و هرچه زودتر برای تحقق سهم نیم درصد اقدام کند.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: کسب رتبه برتر کتابخوانی کشور از سوی شهرستان زرندیه نشان از تلاش این مجموعه است که با وجود کمبود در امکانات زیرساختی و توسعه عمرانی شهری، موفق به کسب این جایگاه شده‌اند.

آقازاده افزود: استان مرکزی در کتابخوانی جزو استان‌های خوب کشور است اما هنوز با سرانه استاندارد در مقایسه با سایر کشورها فاصله دارد و باید این فاصله را جبران کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در صورتی که سهم نیم درصدی شهرداری‌ها محقق شود این مجموعه می‌تواند به توسعه، تجهیز و رفع نواقص موجود اقدام کند.

«مهدی ثامنی» افزود: شهرداری اراک سهم نیم درصد خود را واریز نکرده و به این دلیل، برای رفع مشکلات کتابخانه‌های اراک از اعتبارات سایر شهرهای استان هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: همکاری شهرداری مهاجران با کتابخانه‌های عمومی بسیار مطلوب است و توانسته در این مهم به توسعه فرهنگ مطالعه کمک کند.

۲۴ تا ۲۹ آبان‌ماه با عنوان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است.  

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد کتاب در ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha