۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84111216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کالاهای اساسی به اندازه کافی در کردستان وجود دارد

سنندج - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر وجود ندارد و این اقلام به اندازه کافی در بازار موجود است.

به گزارش ایرنا، محمد دره‌وزمی روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی کردستان اظهار داشت: چند روزی در بحث روغن مشکل داشتیم که این موضوع کشوری بود اما اکنون در همه مغازه‌ها به اندازه کافی این کالا وجود دارد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۵۶۰ تُن روغن وارد استان شد، اضافه کرد: در زمینه وجود روغن جامد در بازار کمبود وجود داشت که با تامین آن، این مشکل نیز برطرف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بر عدم کمبود اقلام اساسی در بازار تاکید کرد و گفت: قیمت این کالاها شاید بالا باشد که آن هم کشوری بوده و ارتباطی به استان ندارد.

دره‌وزمی به مشکلات پیش آمده در بحث آرد و نان در هفته‌های قبل اشاره کرد و اظهار داشت: در این استان سهمیه آرد، تعداد نانوایی‌ها و سهمیه آرد آنها کم نشده است و هیچ دلیلی برای نبود نان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خبازی‌ها با همان سهمیه و تعداد در حال پخت نان هستند، تاکید کرد: مطرح شدن این موضوع بیشتر جنبه رسانه‌ای داشت و با هدف ایجاد نگرانی برای مردم بود که رفع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بعد از تصویب محدودیت‌های جدید، مقرر شده واحدهای صنفی گروه ۲ تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند و این موضوع هر روز توسط بازرسان این سازمان و دیگر ارگان‌های مرتبط نظارت می‌شود.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha