تفاهم‌نامه بین اداره کل زندان‌ها و بنیاد شهید البرز منعقد شد

کرج - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های استان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه با هدف رسیدگی بیشتر به زندانیان ایثارگر با حضور مدیران کل ۲ دستگاه منعقد شد.

سلیمان رستمیان در نشست  انعقاد این تفاهم نامه با  تأکید بر اینکه باید به ایثارگران توجه ویژه داشت، گفت: ایثارگران سرمایه‌های معنوی و اجتماعی کشور هستند و خدمت به این عزیزان در راستای جبران گوشه‌ای از ایثارگری‌های آنان است.

وی افزود: خدمت به ایثارگران سعادت و افتخاری است که نصیب هرکس نمی‌شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی خدمت به ایثارگران همواره برای ارائه هر نوع خدمات در چارچوب قانون و همکاری با سایر نهادها درزمینه رفاه این عزیزان آمادگی دارد.

برگزاری یادواره شهدای اداره کل زندان های البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در بخش دیگر به برگزاری اولین یادواره شهدای منسوب به کارکنان اداره کل زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این یادواره شهدا حرکتی نو و تأثیرگذار در روحیه خدمتی کارکنان است و امیدوارم در طول سال و با سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد حق قدردانی از آنان را به‌جا آوریم.

رستمیان با ابراز خرسندی از همکاری و همراهی مسوولان زندان های استان در توجه بیشتر به زندانیان ایثارگر آمادگی خود را جهت هرگونه کمک اعلام کرد.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های البرز نیز در این نشست  گفت: جامعه اسلامی مدیون رشادتهای شهدا و ایثارگران در دفاع مقدس است و خوشبختانه ۴۵ نفر از کارکنان زندان های استان ازخانواده های معظم شهدا هستند.

وی  توجه ویژه به زندانیان ایثارگر به خصوص محکومان مالی و غیر عمد را به عنوان یک تکلیف دانست و  افزود: با انعقاد این تفاهم نامه می توانیم به ایثارگرانی که به دلیل محکومیت مالی وجرائم غیر عمد  در زندان به سر می برند مشاوره و خدمات حقوقی، روانشناسی و غیره ارایه نماییم و با کمک خیرین و برگزاری جشن گلریزان و تخصیص بخشی از کمک های مومنانه  زمینه آزادی این عزیزان را فراهم نماییم.

جمیاری افزود: نظام زندانبانی فعلی برگرفته از رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد است و بدون توجه به میزان مجازات افراد به حقوق شهروندی و نیازمندیهای آنان توجه می شود و در بازپروری و بازسازی شخصیت زندانیان و بازاجتماعی شدن آنان از هیچ کمکی دریغ نمی شود.

استان البرز دارای پنج هزارو۲۵۰  شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha