فراخوان سمپوزیوم بین‌المللی براتیسلاوا ٢٠٢١ برای تصویرگران

تهران- ایرنا- ‎کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران از علاقه‌مندان به شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی براتیسلاوا ٢٠٢١، برای ارسال آثار خود دعوت کردند.

به گزارش ایرنا از شورای کتاب کودک ‎سمپوزیوم بین‌المللی براتیسلاوا هر دو سال یک‌بار در حاشیۀ دوسالانه تصویرگری در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، برگزار می‌شود و پژوهشگران به ارائۀ مقاله با موضوع اعلام‌شده در آن سال می‌پردازند. در سال آینده، بیست و هشتمین دوره این سمپوزیوم در روزهای ١٦ و ١٧  اکتبر ٢٠٢١ (مطابق با ٢٤ و ٢٥ مهرماه ١٤٠٠) با موضوع کمیک در کتاب عکس های فعلی برای کودکان و جوانان و استراتژی های خلاق و کشف برگزار می‌شود.

‎کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران از علاقه‌مندان به این موضوع دعوت کردند چکیده تمام‌نمای مقالۀ خود، بین ٥٠٠ الی ٨٠٠ کلمه، شامل هدف، سوال پژوهش، روش، یافته‌ها و نتیجه‌گیری، را به زبان فارسی و انگلیسی حداکثر تا تاریخ ١٧ دی ١٣٩٩ به آدرس پست الکترونیک امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (Booksection@kpf.ir) ارسال کنند. 

‎پس از بررسی چکیده‌ها توسط هیئت‌داوران سه نهاد یادشده، فرد منتخب به دوسالانۀ تصویرگری براتیسلاوا معرفی خواهد شد تا مقاله خود را در سمپوزیوم مذکور ارائه دهد. فرد منتخب می‌بایست تا تاریخ اول خرداد ١٤٠٠ مقالۀ خود را به‌طور کامل و به زبان انگلیسی به دفتر امور بین‌الملل کانون ارائه دهد. کانون، هزینه‌های سفر و نهاد برگزارکننده، هزینه‌های اقامت سخنران را برای شرکت در این رویداد فرهنگی به عهده خواهند گرفت.

ارائه سابقه فعالیت در حوزۀ کتاب کودک و تصویرگری، ارائۀ کارت پایان خدمت سربازی (برای آقایان) و تسلط کامل به زبان انگلیسی برای داوطلبان الزامی است.

‎نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگران را فراهم نموده و شرایط را برای ارزیابی آثار و درنتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌نماید. برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana هستند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha