ایجاد صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی ضروری است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل بر ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرووگاه اردبیل افزود: امیدوارم ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات از اهداف و برنامه‌های اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به استان اردبیل باشد.

وی اظهارداشت: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان‌ها و بازدیدهای میدانی به بهبود فرایند تدوین بودجه سال آینده، تدوین قوانین و تسهیلات بانکی پروژه‌ها کمک می‌کند.

استان اردبیل ادامه داد: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در  استان اردبیل فرصت مناسبی را برای افزایش بودجه کشاورزی و تسهیلات بانکی پروژه‌ها فراهم خواهد کرد.

بهنامجو با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد از جمعیت این استان در بخش کشاورزی مشغول هستند و در صورت تکمیل پروژه‌های آبی و خاکی این میزان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی بیان کرد: سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که در صورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبی و خاکی حدود یک و نیم میلیون تن به میزان این تولیدات افزوده می‌شود.

 استاندار اردبیل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه آب و خاک استان انجام شده، گفت: طرح آبیاری مدرن پایاب سد خداآفرین در دشت مغان به دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره ملی با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت اتمام ۴۵ هزار هکتار اراضی پایاب این سد زیر کشت آبی می‌رود.

بهنامجو افزود: اجرای ۶۵ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استان اعم از توسعه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و واحدهای صنایع تبدیلی نیازمند حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس است.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات از اهداف کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به استان اردبیل است.

او تصریح کرد: استان اردبیل با دارا بودن بیش از ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان محل مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اسیای میانه و روسیه است.

استاندار اردبیل همچنین از ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شمال استان خبر داد و افزود: این شهرک در شهرستان پارس‌آباد مغان در مساحت ۱۶۰۰ هکتار ایجاد می‌شود که بیش از ۵۰۰ هکتار آن به بخش خصوصی واگذار شده و بر اساس هدف‌گذاری‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال جهش تولید۳۵۰ هکتار گلخانه برای سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ احداث می شود.

علی نیکزاد ، نایب رییس مجلس ، سیدکاظم موسوی رییس مجمع نمایندگان استان ، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس و عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مشکلات آبی، خاکی و نهاده‌های دامی موجود در حوزه کشاورزی استان را مطرح کردند و خواستار توجه ویژه حمایتی مجلس از این حوزه شدند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز این سفر را پربرکت برای استان اردبیل اعلام کرد و برای پیگیری طرح‌های حمایتی از کشاورزان قول مساعد داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha