۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 84099272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد عنبران شهرستان نمین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل - ایرنا - مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پیشرفت فیزیکی سد عنبران مطلوب بوده و این سد در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی‌ها چهارشنبه در بازدید از پروژه سد عنبران افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در عملیات اجرایی سد عنبران تخصیص یافته تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات جدید عملیات احداث این سد با افزایش ماشین‌آلات توسط پیمانکار در ۲ شیفت کاری ادامه خواهد یافت.

عباس جنگی مرنی ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی سد عنبران از مرداد ۹۷ با حجم یک میلیون متر مکعب و با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است.

وی افزود: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مهرماه ۹۹ و پرداخت قسمتی از مطالبات پیمانکار، عملیات اجرایی در مسیرهای مختلف از جمله دیوار آب بند، خاکریز فرازبند و سازه‌های ورودی و خروجی کالورت سیستم انحراف شروع شده و هفته‌های آینده با افزایش ماشین‌آلات در ۲ شیفت کاری عملیات اجرایی ادامه خواهد یافت تا امکان اتمام عملیات خاکی سد و آبگیری ‌در نیمه اول سال ۱۴۰۰ محقق شود.

فرماندار نمین نیز در این بازدید از تلاش شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تسریع در عملیات اجرایی این سد قدردانی کرد.

امروز همزمان با سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، رییس کمیته آب این کمیسیون به همراه مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران از سد عنبران بازدید کردند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha