ارومیه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از روز گذشته گفت: این امر موجب بارش در اغلب شهرستان‌ها شد که ارومیه با ۶ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشت.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ارومیه نیز سردشت با پنج میلیمتر بیشترین بارش را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بارش های پراکنده ای که دیروز و امروز در استان رخ داد که موجب شادی کشاورزان به ویژه دیم‌کاران و دیگر شهروندان شده‌است.

وی بیان کرد: از فردا، پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی تقویت می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۲ تا چهار درجه ای دما در روزهای آتی بیان کرد: نقشه‌های پیش‌یابی از تقویت بارش باران، رعد و برق و وزش باد به ویژه در نوار غربی استان حکایت دارد که شهروندان باید موارد ایمنی را در این خصوص رعایت کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت دمای مرکز استان، ارومیه بین چهار و ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی بیان کرد: در این مدت پلدشت ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین و سردشت با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha