رشد و بالندگی فرهنگ عمومی نیازمند همدلی و همراهی همه است

اصفهان- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید همدلی و همراهی یکدیگر در جهت ارتقا و بالندگی هرچه بیشتر فرهنگ عمومی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در گستره کشور گام برداریم.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده شامگاه روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اصفهان در سالن جلسات استانداری افزود: در استان اصفهان به لحاظ پشتیبانی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان شورای فرهنگ عمومی چابک و فعالی را شاهد هستیم.

وی شورای فرهنگ عمومی را پارلمان و مجلس فرهنگی توصیف و تصریح کرد: به هر میزان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی عضو این پارلمان فعال‌تر شرکت کنند این مجموعه غنی‌تر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: هریک از استان‌ها تجارب خاصی دارند که می‌توان در شورای فرهنگ عمومی از این تجارب استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از کارگروه‌های تخصصی این شورا رونمایی شد که نشان می‌دهد اعضای این شورا مانند یک مجلس کارگروه‌هایی تشکیل دادند تا هرکدام وظایفی را دنبال کنند.

 رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوعی فرهنگ عمومی است

وی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نوعی فرهنگ عمومی دانست و گفت: بخشی از این موضوع به حوزه باورها و بایدها باز می‌گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: کرونا سبب شد دید وسیع‌تری نسبت به سرنوشت مشترک اجتماعی پیدا کنیم در این راستا جهانیان باید به بخش‌های مختلف در راستای فروکش کردن کرونا کمک کنند.

وی اظهارداشت: برای نخستین بار است که سازمان بهداشت جهانی از یک ویروس به عنوان پاندمی و همه گیری یاد می‌کند این در حالی است که در گذشته بیماری‌های اندمیک و منطقه‌ای داشتیم.

موالی زاده با اشاره به اینکه گونه‌های دیگری از ویروس کرونا مانند بیماری سارس و مرس وجود داشت، افرود: بنابراین هرچقدر به مهلک بودن این ویروس و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن بیشتر واقف شویم و احساس مسئولیت کنیم می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

 استمرار و نگهداشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ضروریست

استاندار اصفهان با بیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی باید سه مقوله در دستور کار قرار بگیرد، گفت: ضرورت استمرار و نگهداشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی احساس می‌شود.

عباس رضایی تصریح کرد: از مصادیق نگهداشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ایثار، شهادت، خیر بودن، از خودگذشتگی و مسائل اجتماعی می‌توان نام برد.

وی اظهار کرد: همچنین ضرورت استمرار نگهداشت فرهنگ‌های اصیل به عنوان مساله مهم نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی باید مدنظر قرار بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: باید سربازان جبهه نرم به نفوذ فرهنگی مدنظر رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ داشته باشند.

وی ایجاد فرهنگ پایداری جامعه در ابعاد مختلف را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان فرهنگ باید مدنظر قرار بگیرد زیرا جامعه امروز ما نمی‌تواند دور از یکدیگر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهارداشت: استان اصفهان سال گذشته رتبه دوم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را در سطح کشور کسب کرده است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ادامه داد: تصویب و ابلاغ سند راهبردی ارتقای کارکرد مساجد و حسینیه‌ها، تدوین و تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی کارگروه فضای مجازی، تشکیل شورای توسعه قرآن و عترت از جمله فعالیت‌ها و تصمیمات شاخص این شورا در سال گذشته بوده است.

در پایان این جلسه و با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تابلوی کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

۱۴ آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha