۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84089595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ طرح بزرگ آبرسانی در سردشت در حال اجراست

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 84089595
۳ طرح بزرگ آبرسانی در سردشت در حال اجراست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب سردشت گفت: سه طرح بزرگ آبرسانی با اعتباری افزون‌بر ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرست.

طاهر احمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر تامین آب پایدار برای جمعیت ۲۰ روستای این شهرستان با اجرای شبکه آبرسانی در چهار منطقه شهری نیز مشکل افت فشار و کمبود آب در آنها برطرف خواهد شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به مجتمع شهدای ژاله شامل ۲۰ روستای محور "باسک - کولسه" از توابع بخش مرکزی و رفع مشکل افت فشار در مناطق شهری سه‌راه مارغان، بهارستان و مجبورآباد، همچنین تامین و توسعه شبکه آبرسانی در شهر نلاس از توابع بخش وزینه و روستای "باریکایه" از توابع بخش مرکزی است.

رییس اداره آب و فاضلاب سردشت اضافه کرد: طرح تامین مجتمع شهدای ژاله و سه منطقه شهری سردشت شامل احداث خط انتقال از مخزن اصلی شهر که یکی از مزایای طرح نیز است به طول ۲ هزار و ۳۵۰ متر و با سایز ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر و احداث سه حوضچه و شیرآلات با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است که هم‌اینک در حال اجراست.

احمدیان افزود: همچنین طرح آبرسانی روستای "باریکایه" شامل احداث مخزن بتنی ۶۰ متر مکعبی و طرح آبرسانی شهر نلاس نیز شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل هزینه‌های جاری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این سه طرح تا ۲ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با اتمام این طرح ها ۲ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر در این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۷ هزار انشعاب آب است؛ از مجموع جمعیت این شهرستان ۸۰ هزار نفر در ۲۷۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha