۲ آبان ۱۳۹۹، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84085693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های زنجان به ۵۰۰ نفر رسید

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شمار بستری‌هایی کرونایی در بیمارستان‌های این استان به ۵۰۰ نفر رسید که این وضعیت بسیار نگران کننده است، چرا که تجهیزات درمانی بسیار محدوده بوده و تداوم این وضعیت چالش برانگیز خواهد بود.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه به اوج سوم شیوع کرونا در حال نزدیک تر شدن هستیم و این وضعیت نشان می دهد شرایط بحرانی کنونی موجب خواهد شد که در آینده نزدیک شاهد صدمات بیشتری باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی هنوز عده ای به این باور نرسیده اند که کرونا در کمین همگان است و همین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند آنان را مبتلا و راهی بیمارستان کند.

این مسؤول ادامه داد: افزایش شمار بستری های کرونایی به یکهزار نفر در بیمارستان های استان وضعیت بسیار حادی را به وجود می آورد و این موضوع بیانگر آن است که کرونا آنگونه که باید و شاید توسط عموم مردم جدی گرفته نشده است.

وی اظهار داشت:  آمارها نشان می دهد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد شهروندان مسایل بهداشتی را رعایت و به ویژه از ماسک  استفاده می کنند که در صورت رسیدن این شاخص به بالای ۹۰ درصد میزان مبتلایان کاهش یافته و در مجموع وضعیت قابل قبولی حاکم می شود.

آرمانی کیان افزود: هنوز به این میزان شاخص نرسیده ایم، بطوریکه در برخی شهرستان ها افراد چندان به موضوع کرونا آگاه نیستند و حتی آن را به سخره می گیرند که این واقعه بازی با جان خود و سایر افراد جامعه است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: برخی افراد بی توجه  به شرایط کرونایی با رعایت نکردن مسائل بهداشتی به خصوص با جان سالمندان، بیماران زمینه ای و کودکان بازی می کنند  و نسبت به همنوعان خود بی تفاوت هستند.

وی از عموم مردم خواست در وضعیت بد کنونی، پروتکل ها را بطور جدی و قطعی رعایت کنند چرا که تداوم وضعیت  ممکن است در طی روزهای  آینده  بر شمار فوتی های ناشی از این بیمار بیفزاید.

این مسؤول با تاکید بر اینکه مرگ بیماران کرونایی در دست تک تک افراد جامعه و هم استانی ها است، ادامه داد: کادر درمانی بیمارستان ها و حتی خبرنگاران رسانه های جمعی با جان و دل در خدمت رسانی تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس عموم مردم بیش از گذشته کرونا را جدی بگیرند، این ویروس با هیچ فردی شوخی ندارد، همکاری تنگاتنگ مردم در شرایط کنونی و در کنار کادر درمانی می تواند قدری از خستگی و نگرانی های آنان را بکاهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha