سالانه حدود چهار هزار تن ماهی در قصرشیرین تولید می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: سالانه سه هزار و ۸۰۰ تن ماهی گرمابی در مجتمع شیلات شهدای این شهرستان از ۶۲ مزرعه فعال پرورش ماهی، تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قصرشیرین با موضوع شیلات با حضور مدیرکل شیلات و جمعی از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران شیلات، افزود: مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین ۸۴۵ هکتار است که ۶۲ مزرعه در آن اکنون به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد و این شهرستان اکنون بزرگترین تولید کننده ماهیان گرمابی است که کرمانشاه را پس از استان‌های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: مجتمع بزرگ شیلات شهدا بستری برای اشتغال پایدار مرزنشینان و افزایش درآمد و معیشت آن‌ها و همچنین رونق و شکوفایی اقتصاد منطقه است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین هزینه شده که میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن اکنون ۴۰۰ نفر است.

                                                                              

تاتار اضافه کرد: شرایط آب و هوایی و مساعد منطقه امکان پرورش گاومیش و میگو را دارا است که امیدواریم با مساعدت مسوولان ارشد استان و در صدر آن‌ها استاندار کرمانشاه این مهم عملیاتی شود.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌ها و موانع مزرعه‌داران شیلات شهدا با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات، اسناد مالکیت بود که با پیگیری‌های انجام شده اسناد در دست اقدام و در مرحله واگذاری است.

مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین با هشت هزار هکتار وسعت به عنوان سومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی کشور حدود یک دهه است که در تولید انواع ماهیان گرمابی و میگوی آب شیرین فعالیت دارد و کرمانشاه را به یکی از استان‌های فعال و پیشرو در تولید ماهیان گرمابی تبدیل کرده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha