لزوم ضابطه‌مندی و شایسته‌سالاری در حمایت‌ از سینماگران حوزه مقاومت

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده سینما با اشاره به ضرورت ضابطه‌مندی در حمایت از فیلمسازان سینمای مقاومت، گفت: حمایت ارتباط‌محور نمی‌تواند وضعیت سینمای مقاومت را بهبود دهد. 

سیدضیاء هاشمی، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ضرورت تولید فیلم با محوریت مقاومت، گفت: موضوع مقاومت یک مفهوم جهانی و عام است.

وی افزود: جمهوری‌اسلامی به عنوان طلاییه‌دار مقاومت باید در حوزه سینما نیز عملکرد مطلوبی داشته باشد و در حوزه مقاومت آثاری با نگاهی جهانی برای جهانیان تولید کند.

هاشمی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را اقدامی انگیزشی در حوزه سینمای مقاومت دانست و اظهار داشت: بخش جشنواره‌جشنواره‌ها توانست به خوبی سیر سینمای دفاع‌مقدس در ۴۰ سال گذشته را نشان دهد. 

این تهیه‌کننده سینما در ادامه به لزوم حمایت ضابطه‌مند و شایسته‌سالاری در حمایت‌های اعطایی از سینماگران حوزه مقاومت اشاره و تصریح کرد: مهمترین چالش موجود در این گونه از سینما، عدم‌حمایت کافی بخش‌های مختلف از سینماگران است؛ در این بین برخی از بخش‌ها و نهادها مانند سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز حمایت‌های خود را معطوف به افراد کرده‌اند؛ این در حالیست که حمایت ضابطه‌مند بیش از حمایت رابطه‌ای می‌تواند وضعیت سینمای دفاع‌مقدس و مقاومت را بهبود دهد. 

هاشمی با بیان اینکه اقتصاد سینما، دغدغه بخش‌خصوصی است، یادآور شد: گرچه حضور بخش‌خصوصی و حمایت‌هایش می‌تواند برخی از چالش‌های سینمای مقاومت را رفع کند اما این بخش در وهله اول به بازگشت سرمایه و سوددهی می‌اندیشد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت سینمای خانگی روی موضوع مقاومت سرمایه‌گذاری کند آن هم در شرایطی که تلویزیون علی‌رغم سرمایه‌های هنگفتی که دارد، به سختی از سینماگران و فیلمسازان حوزه مقاومت حمایت می‌کند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha