۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84073429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سالانه ۲۴ هزارمترمربع فرش در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۰ هزار بافنده استان سالانه با تولید ۲۴ هزارمترمربع فرش به هنرآفرینی در این صنعت اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مداح روز دوشنبه به رسانه افزود: بیش از ۱۰ هزار بافنده فعال و تعداد هشت مجتمع قالیبافی در استان سمنان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: کارگاه های قالیبافی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می کنند که ۵۸ کارگاه به صورت متمرکز و ۳۵ کارگاه به صورت غیرمتمرکز فعالند و سالانه ۲۴ هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد ، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

مداح با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه فرش ، اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم بهره از مهمترین مسایل و مشکلات بافندگان فرش در استان است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: با توجه به اینکه در استان مواد اولید از طریق استانهای بزرگ و غیرمستقیم تهیه می شود ، هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین است و برخی از شرکت ها نیز با قیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha