مدیر کل دامپزشکی: ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی فارس صادر شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در ۶ ماه نخست سال ۹۹ حدود ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی، خوراک دام و طیور تحت نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا حمیدرضا ناظمی، با گرامیداشت فرا رسیدن چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی، افزود: این مواد شامل، پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان پرورشی تازه (ماهی و میگو)، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام، طیور و آبزیان و همچنین ۱۴ قلاده حیوان خانگی بود که به کشورهای اوراسیا، روسیه و منطقه هنگ کنگ صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس، همچنین به پاره‌ای از فعالیت‌های این اداره کل در مدت یاد شده اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز و...صورت گرفت.
ناظمی اظهار داشت: در مدت مورد اشاره نیز بررسی و پایش بیماری‌ها در این استان منجر به شناسایی ۱۶۵ کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن،تب برفکی و هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری‌ها اقدام شده است.
وی، با اشاره به طرح پایش بیماری‌های مشترک دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام‌های آلوده، گفت: ۲ هزار و ۱۶۷ مورد آزمایش مشمشه در تک سمیان صورت گرفته که از این تعداد ۹ راس مثبت بود که منجر به معدوم سازی دام‌های آلوده شد و افزون بر۶۴ هزار نوبت سر آزمایش تب مالت (بروسلوز) و آزمایش سل در گاوها صورت گرفت که ۱۱۴ راس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.

مشمشه، یک بیماری عفونی مشترک بین انسان و حیوان است که بیشتر اسب، الاغ و قاطر را آلوده می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس ادامه داد: همچنین در نیمه نخست سال جاری، ۴۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی تحت نظارت این اداره کل صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha