۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 84064513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین موزه تعزیه شمالغرب کشور امسال در اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت:‌ بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده بزرگ‌ترین موزه تعزیه شمالغرب کشور امسال در حسینیه مجتهد اردبیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در بازدید از عملیات مرمت حسینیه مجتهد اردبیلی اظهارداشت: حسینیه مجتهد اردبیلی که یکی از بناهای متعلق به دوره قاجار بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده به موزه تعزیه تبدیل می‌شود.

او از انجام اقدامات مرمتی در این بنا خبر داد و گفت: در حال حاضر کارهای مرمتی زیر نظر اداه کل میراث‌فرهنگی استان در حسینیه مجتهد اردبیلی در حال انجام است که پس از اتمام شاهد راه‌اندازی موزه تعزیه استان در این بنا خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بهره‌برداری از این موزه پس از تکمیل مرمت آن تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: هدف‌گذاری شده تا این موزه به عنوان بزرگ‌ترین موزه شمالغرب کشور به بهره‌برداری برسد.

فلاحی با بیان اینکه حسینیه مجتهد اردبیلی یکی از بناهای شاخص تاریخی واقع در شهر اردبیل است که از آن به‌عنوان قدیمی‌ترین حسینیه شمال‌غرب کشور یاد می‌شود، تشریح کرد: این بنا از جمله اعجاز معماری استان اردبیل و شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

او با اشاره به برگزاری آیین‌های عزاداری در این حسینیه گفت: با توجه به ارزش فرهنگی این بنا با راه‌اندازی موزه تعزیه و ویژگی‌های منحصر به‌فرد این بنا راه‌اندازی موزه تعزیه در این مکان ثمرات موثری داشته و زمینه برای معرفی آیین‌ها و سنن تعزیه را در این بنا فراهم خواهد کرد.

استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است ، این استان دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha