کرونا بیش از سه هزار خانوار به جمعیت مددجویی کردستان اضافه کرد

سنندج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون بیش از سه هزار خانوار نیازمند به جمعیت زیرپوشش این نهاد اضافه شده است.

محمدرسول شیخی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان بوده و از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شود، ضمن اینکه سه هزار و ۵۰۰ خانوار از این تعداد بواسطه کرونا به جمعیت مددجویی اضافه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۷ هزار خانوار از این افراد در قالب ۸۳ هزار نفر مددجویان عادی هستند، اضافه کرد: این افراد از تمام خدمات و حمایت‌های این نهاد از جمله مسکن، درمان، هزینه تحصیلی، هزینه ازدواج و غیره بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ۱۹ هزار و ۳۰۰ خانوار از این تعداد در قالب ۵۴ هزار نفر نیز مددجویان تبصره ۱۴ هستند، این افراد تمکن مالی نداشته و پس از زیر پوشش قرار کمک معیشت ماهانه به آنان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین هفت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۶ هزار نفر را مددجویان تک خدمتی این نهاد اعلام کرد و افزود: به این مدجویان مستمری پرداخت نمی‌شود اما از سایر خدمات این نهاد حمایتی در حوزه‌های مختلف می‌توانند بهره ببرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز پیشتر گفته بود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون یک هزار و ۶۵۶ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد به کرونا مبتلا شدند و از طریق این نهاد ۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های آنان پرداخت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha