یک‌هزار و ۴۵۹ متقاضی در استان مرکزی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

اراک - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۵۹ متقاضی واجد شرایط در این استان تسهیلات ودیعه مسکن در یافت کردند و با تکمیل پرونده و معرفی به بانک مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح شدند.

«احمد مرزبان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰ هزار و ۶۳۳ نفر در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که هشت هزار و ۵۶۱ نفر آنان پس از بررسی کارشناسی واجد شرایط شناخته شدند.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و ۷۶۷ نفر از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن استان در مرحله تکمیل پرونده هستند و پنج هزار و ۳۳۸ نفر نیز نقص پرونده دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه از ثبت نام مرحله دوم طرح کمک ودیعه مسکن در  استان خبرداد و گفت: افرادی که در گام نخست جا مانده‌اند می‌توانند در سامانه طرح مسکن ملی وارد شده و نسبت به ثبت‌نام  دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیان از نیم روز جاری (یکشنبه)به مدت ۲۴ روز ۹۹/۰۷/۳۰می‌توانند برای ثبت نام دراستفاده از تسهیلات ودیعه مسکن با مراجعه به آدرس www.tem.mrud.ir   اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:  هفت هزار و ۹۵۵ نفر در استان مرکزی برای بهره‌مندی از تسهیلات دولت در سامانه www.tem.mrud.ir  ثبت‌نام کرده‌اند که اراک با چهار هزار و ۵۱۸ نفر بیشترین شمار متقاضیان این طرح را به خود اختصاص داده است.

مرزبان اظهار داشت: مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیون ریال است که با کارمزد ۱۳ درصد به واجدان شرایط اعطا می‌شود و  فرد مستاجر با یک ضامن می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

 گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha