آغاز به کار گروه طب ایرانی - سنتی در بیمارستان نورافشار هلال‌احمر

تهران - ایرنا - رییس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر از آغاز به کار گروه طب ایرانی - سنتی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیمارستان فوق تخصصی نورافشار،  سید بهمن سبحانی با اعلام این خبر گفت: امروزه، بسیاری از کشورهای جهان با بهره گیری از ظرفیت های طب مکمل از جمله طب سنتی خود در کنار طب رایج و نوین، توانسته اند در زمینه های درمان و تشخیص بیماری ها،  پیشرفت های خوب و قابل توجهی داشته باشند.

وی با تاکید بر جایگاه طب ایرانی - سنتی در دیدگاه عمومی جامعه ایران و اعتماد مردم به آن و از طرفی توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از ظرفیت های طب سنتی افزود: در سال های اخیر طب ایرانی به مدد فعالان علمی این رشته از سوی جامعه ما با اقبال زیادی روبه رو شده است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: این کار گروه با هدف گسترش طب تلفیقی و راه اندازی کلینیک های طب مکمل در کنار سایر بخش های تخصصی و فوق تخصصی، کلینیک طب سنتی ایران در بیمارستان نور افشار با هدف ارتقاء سطح خدمات دهی به بیماران افتتاح و راه اندازی شده است.

محمودرضا فقیهی، مدیر کلینیک تخصصی طب سنتی بیمارستان نورافشار نیز گفت: گروه طب سنتی بیمارستان نورافشار خدماتی همچون مشاوره اصلاح سبک زندگی، مشاوره تغذیه و مشاوره درمان بیماری ها و همچنین خدمات تخصصی طب سنتی همچون مزاج شناسی، ‌درمان بیماری های اسکلتی عضلانی، ‌ ماساژ درمانی و نظایر آن را ارائه می دهد.

وی با بیان این نکته که طب سنتی، ‌ علمی غنی و ریشه دار در فرهنگ اسلامی ایران است، افزود: با توسعه طب ایرانی، ‌ در کنار طب نوین و استفاده از تجربیات این عرصه می توان در مسیر بهبود سلامت جامعه هرچه بهتر گام برداشت.

بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در تهران است که در این بیمارستان فوق تخصصی،  خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی کلینیکی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی، زنان نیز انجام و ارائه می شود و این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه، خدمات توانبخشی، آب درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش های بستری نیز است.

همچنین در این بیمارستان خیریه  خدمات بسته های نوین بازتوانی برای جانبازان و معلولان دارای مشکلات عضلانی اسکلتی مانند آرتروز، مشکلات ستون فقرات، پارکینسونی، ام اسی و بیماران و معلولان دارای سکته مغزی در دستور کار پزشکان قرار دارد که در این بسته های نوین بازتوانی، خدمات بازتوانی قلبی، بیماری های عروق محیطی، ریوی، بیماران قطع عضو و بازتوانی به جانبازان و معلولین مراجعه کننده ارائه می شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha