۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84059287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌قدردانی انصارالله از تلاش امیر فقید کویت برای پایان دادن جنگ در یمن

تهران-ایرنا- "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کنندگان دولت صنعا در سوئد سه‌شنبه شب از تلاش‌های "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر فقید کویت برای پایان دادن به جنگ در یمن قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام در روز وفات امیر کویت در صفحه تلگرامی نوشت: موضع وی را که همواره حمایت از مذاکرات صلح بود و در هر دیداری علاقه‌مندی خود را به یمن ابراز می‌داشت، فراموش نمی‌کنیم.

عبدالسلام افزود: شیخ الصباح همواره تمایل خود را برای خاموش کردن آتش جنگ [یمن] اعلام می‌کرد که این موضوع مورد احترام و قدردانی همه طرف‌ها بود.

دیوان امیری کویت عصر سه‌شنبه درگذشت امیر این کشور را تایید کرد.

امیر کویت از ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) در بیمارستانی در شهر "روچستر" ایالت مینه‌سوتای آمریکا بستری بود. علت بیماری وی اعلام نشده بود.

شیخ صباح الاحمد الصباح از سال ۲۰۰۶ امیر کویت، پنجمین امیر کویت بود، اما بیش از ۴۰ سال سکاندار سیاست خارجی این کشور حاشیه خلیج فارس بوده است.

او نقش مهمی در حل بحران‌های متعدد از جمله جنگ عراق و ایران داشت و به خاطر تجارب شخصی همواره یک میانجی مورد قبول از سوی طرف‌های مختلف شناخته می‌شد.

این میانجیگری‌ها پس از به قدرت رسیدن شیخ صباح در سال ۲۰۰۶ نیز ادامه یافت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل متحد به عنوان رهبر فعالیت‌های بشردوستانه معرفی شد؛   عنوانی که تا پیش از آن به کسی داده نشده بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha