کشاورز ایرانشهری ۵۰۰ تن خرما به خارج از کشور صادر کرد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نیک محمد تمندانی کشاورز ایرانشهری افزون‌بر ۵٠٠ تن خرمای زاهدی را به کشورهای پاکستان، عراق و ترکیه صادر کرد.

مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کشاورز ایرانشهری افزون‌بر ۴٠ هکتار نخلستان دارد که سالانه از این سطح ۲ هزار تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف می‌کند. 

وی بیان کرد: هم‌اینک ١٠٠ نفر از زنان و مردان شهرستان ایرانشهر در کار برداشت و بسته بندی خرما در نخلستان این کشاورز نمونه مشغول بکار هستند. 

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزایش تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم منطقه را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در ایرانشهر استعداد و ظرفیت تولید افزون‌بر ۵٠ رقم خرما وجود دارد که این شهرستان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصر بفردی در استان و کشور برخوردار است.

فیاضی تصریح کرد: در ایرانشهر از افزون‌بر پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان حدود چهار هزار هکتار بارور است که از این سطح سالانه ٢۵ هزار تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: ربی، مضافتی، زاهدی، هلیله و سنگ شکن از معروف‌ترین ارقام تولیدی خرما در ایرانشهر است.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه افزون‌بر ۲ هزار بهره بردار در کار تولید خرما مشغول بکار هستند گفت: در فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال بیش‌از ١٠ هزار نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha