عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس شهری در اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس شهری روز چهارشنبه به طور همزمان در مراسمی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استانی در کلانشهر اراک آغاز شد.

استاندار مرکزی در این آئین گفت: برای ساخت این پایگاه‌ها ۵۰ میلیارد ریال از محل کمکهای خیران و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر گرفته شده است

سیدعلی آقازاده افزود: یکی از نیکوکارن سلامت استان به نام  آقای محمدی هزینه ساخت یک پایگاه امداد اورژانس در کلانشهر اراک را تقبل کرده است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث خسارت زیادی به مردم شده است اما همین شرایط فرصت هایی را برای جوامع  فراهم کرده تا در جبهه سلامت تجربیات ارزشمندی حاصل شود.

استاندار مرکزی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا  ارتقای سطح بهداشت و امکانات درمانی در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد تختهای ویژه در استان به ۲ برابر افزایش یافته است و در روزهای آتی ۲۰ تخت آی سی یو به مجموعه تخت‌های بستری استان اضافه خواهد شد.

آقازاده افزود: کادر درمان در جبهه مبارزه با کووید ۱۹ تلاش‌های ارزنده‌ای را انجام داده است و امیدواریم دانشمندان وطنی موفق به کشف واکسن بومی برای این بیماری شوند.

وی اظهار داشت: اکنون که وارد پیک بیماری شده‌ایم شرایط استان با گذشته قابل مقایسه نیست و به خاطر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مطلوب مردم می‌توان از این شرایط سخت با کمترین خسارت عبور کرد.

استاندار مرکزی گفت: اورژانس ۱۱۵ در کنار کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت کووید ۱۹ همکاری قابل تحسینی داشته است و زنجیره درمان را تکمیل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با راه اندازی ۱۰ پایگاه اورژانس در استان از فشار کاری پایگاههای موجود کاسته  شده و خدمات مطلوب‌تر خواهد شد.

دکتر محمد جمالیان افزود: زمین ۱۰ پایگاه اورژانس شهری اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک تامین شده است و ساخت نیز با همکاری دانشگاه و خیران عملیاتی خواهد شد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این ۱۰ پایگاه اورژانس سال ۱۴۰۰ قابل بهره برداری خواهند بود و با اتمام ساخت آنها استاندارد لازم برای کلانشهر اراک فراهم خواهد شد.  

«پریا بهرامی» افزود: امروز عملیات اجرایی چهلمین پایگاه اورژانس شهری استان مرکزی آغاز شد که وسعت هر پایگاه امداد شهری ۱۴۱ متر مربع پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: سه پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه امداد جاده‌ای تا پایان امسال ساخته خواهد شد.

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در حال حاضر در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha