۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۴:۴۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84035381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحقیر سربازان کشته شده آمریکایی از دلایل کاهش محبوبیت ترامپ

تهران- ایرنا- براساس نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو، عملکرد ضعیف ترامپ در کنترل ویروس کرونا و تحقیر کردن سربازان آمریکایی کشته شده در فرانسه در جنگ جهانی اول موجب کاهش محبوبیت وی در مقابل رقیب انتخاباتی خود جو بایدن شده است. 

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، نتایج نظرسنجی اخیر یاهو نیوز و موسسه یوگاو نشان می‌دهد که محبوبیت دونالد ترامپ به دلایل مختلف از جمله عملکرد ضعیف در مقابله با شیوع ویروس کرونا و تحقیر کردن سربازان کشته شده این کشور در فرانسه در جنگ جهانی اول موجب شده که بایدن در نظرسنجی‌ها ۱۰ امتیاز از رییس جمهوری آمریکا پیشتاز شود. 

نتایج نظرسنجی صورت گرفته از ۹ تا ۱۱ سپتامبر (۱۹ تا ۲۱ شهریور) نشان می‌دهد که بایدن با داشتن ۴۹ درصد ۱۰ امتیاز نسبت به ۳۹ درصد آرای ترامپ پیشتاز است. 

نظرسنجی پیشین موسسه یوگاو که بلافاصله پس از پایان گردهمایی ملی جمهوریخواهان بدست آمد، بیانگر پیشتازی ۶ امتیازی بایدن از ترامپ بود. 

ادامه کاهش محبوبیت ترامپ در حالی رخ می‌دهد که نشریه آتلانتیک هفته گذشته با استناد به چندین منبع گزارش داد که ترامپ در سفر خود به فرانسه در سال ۲۰۱۸، پیشنهاد حضور در گورستان آمریکایی «اِن مارن» در نزدیکی پاریس را رد کرده زیرا نگران بوده که موهایش زیر باران خراب شود. 

برخی منابع مورد استناد آتلانتیک گفته‌اند که ترامپ در نشستی پیش از بازدید از این گورستان که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، از کارمندان ارشد خود پرسیده است:  «چرا باید به آن گورستان بروم؟ پر از گور بازندگان است.» 

این مجله همچنین گزارش داد که ترامپ تفنگداران آمریکایی را که در جنگ جهانی اول در نبرد «بِلو بوآ» کشته شدند،  «ابله» نامیده زیرا نتوانسته‌اند زنده بمانند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha