پنج سردخانه تعاون روستایی سیستان و بلوچستان برای ذخیره خرما اختصاص یافت

زاهدان- ایرنا- مدیرتعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: پنج سردخانه تعاون روستایی استان در شهرستان‌های ایرانشهر، مهرستان، سراوان و سیب و سوران برای ذخیره خرمای کشاورزان برای جلوگیری از ارزن فروشی این محصول اختصاص یافت.

داد رحمن بامری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا و محدویت صادرات و همزمانی آن با فصل برداشت خرما، دلالان فرصت را غنیمت شمرده و سعی دارند خرمای مرغوب باغداران را با قیمت نازلی خریداری کنند. 
وی افزود: با وجود محدودیت منابع مالی و عدم تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی خرما مدیریت تعاون روستایی سیستان و بلوچستان به همراه تمام شرکت‌ها و اتحادیه‌ها برای جلوگیری از ارزان فروشی خرما به یاری تولید کنندگان خرما شتافت.
مدیرتعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: این مدیریت با ظرفیت کامل سردخانه‌های متعلق به شبکه تعاون روستایی مستقر در ایرانشهر و سراوان که حدود یکهزار و ۴۰۰ تن و سردخانه‌های استیجاری با ظرفیت ١٣ هزار تن در ایرانشهر، مهرستان و سیب و سوران است خرمای کشاورزان را نگهداری می‌کند.
وی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند خرمای تولیدی خود را پس از بسته‌بندی به سردخانه‌های اتحادیه تعاونی روستایی مستقر در شهرستان بدون پرداخت هزینه تحویل دهند.

بامری ادامه داد: اتحادیه تعاون روستایی در موقع مناسب نسبت به فروش خرما اقدام و یا کشاورز هر زمانی که بازار مناسبی پیدا کرد محصول خود را به فروش می‌رساند.
وی تصریح کرد: این اقدام بهترین شیوه ممکن حفظ دسترنج کشاورزان از دست دلالان است.

به گزارش ایرنا سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان هم‌اینک در بیش‌از ۳۰ هزار روستا با دارا بودن ۱۹ اتحادیه شهرستانی، ۵۳ شرکت تعاون روستایی، ۵۳ شرکت کشاورزی، ۹۲ انبار به ظرفیت ۵۱ هزار تن برای ذخیره نهاده‌ها، ۹ سردخانه به ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ تن، ۵۳۰ فروشندگی سوخت، ۷۴۷ فروشندگی موادغذایی و ۶ مرکز خرید محصولات تضمینی در حال ارائه خدمات به مردم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha