۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84024443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین ادعای آمریکا در مورد افزایش تعداد کلاهک های هسته ای را رد کرد

پکن- ایرنا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ادعای اخیر آمریکا مبنی بر اینکه چین قصد دارد در ۱۰ سال آینده تعداد کلاهک های هسته ای خود را دوبرابر کند رد کرد.

به گزارش ایرنا خانم «هوا چون اینگ» روز چهارشنبه در پکن در جمع خبرنگاران افزود که گزارش اخیر آمریکا علیه چین پر از سوءگیری و دروغ است.

پنتاگون روز گذشته /سه شنبه/ با انتشار سندی ادعا کرد که انتظار می رود چین حداقل در یک دهه آینده، تعداد کلاهک های هسته ای خود را که در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ عدد است دو برابر کند.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به نشست دو جانبه آمریکا و روسیه در مورد مذاکرات کنترل سلاح موسوم به «نیو استارت» گفته بود: آمریکا به عنوان کشوری که بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را در اختیار دارد موظف است با هدف اجماع جامعه جهانی،  زرادخانه هسته ای خود را به صورت جدی کاهش دهد.

«جائو لی جیان» افزود: آمریکا همچنین باید شرایطی را برای سایر کشورهای دارای تسلیحات هسته ای به منظور شرکت در مذاکرات چند جانبه درباره خلع سلاح هسته ای فراهم کند.

وی در مورد موضع کشورش برای پیوستن به این مذاکرات نیز گفت: موضع آشکار و مداوم چین این است که قصد ندارد در مذاکرات کنترل سلاح شرکت کند اما چین از این مذاکرات به خاطر صلح و امنیت بین المللی حمایت می کند.

همزمان وزارت دفاع چین هم با انتشار بیانیه ای گزارش پنتاگون درباره افزایش توان نظامی این کشور را رد و آن را در راستای ذهنیت «جنگ سرد» توصیف کرد در این بیانیه امده است که گزارش وزارت دفاع آمریکا که تئوری تهدید نظامی چین را تلقی می‌کند مملو از دروغ‌ درباره سیاست‌های دفاعی چین است.

وزارت دفاع چین هدف از انتشار این گزارش را تحریک، درگیری و تنش در تنگه تایوان عنوان کرد و گفت که چین مخالفت قاطع خود با این گزارش را اعلام کرده است.


هیچ سرباز هندی در مرز دو کشور کشته نشده است

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه به تنش های مرزی میان چین و هند پرداخت و گفت: تنش ها در مرز همچنان ادامه دارد اما هیچ سرباز هندی در مرز دو کشور کشته نشده است.

وی خواستار حل مشکلات مرزی دو کشور از طریق گفت و گو و مذاکره شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha