امدادرسانی به ۷۱ هزار فرد آسیب دیده سوانح جوی طی ۵ ماه گذشته

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۷۱ هزار و ۲۵۳ نفر در حوادث جوی پنج ماه گذشته با انجام ۶۳۲ ماموریت امدادی خبر داد.

محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: این خدمات امدادرسانی از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ به افراد آسیب دیده ناشی از حوادث جوی (سیل، بارش برف سنگین، کولاک شدید در محورها و نظایر آن)  ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۳۲۴ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه های امداد و نجات و نظایر آن به صورت اضطراری اسکان یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آمار بیشترین امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گفت: در اجرای این سلسله عملیات امدادی در کرمان به ۳۰ هزار و ۲۹۰ نفر (۴۲ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی)، سیستان و بلوچستان به ۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر (۲۱ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) و هرمزگان به ۵ هزار و ۱۶۹ نفر (۷ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) امدادرسانی شد.

محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha