۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۶:۵۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84023912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود سه هزار پرونده مشاغل خانگی در خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۹۴۹ فقره پرونده متقاضی دریافت وام مشاغل خانگی در این سازمان برای استفاده از مزایای این تسهیلات تشکیل شد.

رضا فیروزه روز چهارشنبه  به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این منظور نیاز به تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تا کنون، ۶ هزار و ۳۸۴ مجوز در این سازمان برای مشاغل خانگی صادر شده است.

فیروزه اظهار داشت: ۲۳ درصد از مجوزهای صادر شده برای مشاغل خانگی در استان، معادل هزار و ۹۱۸ فقره طرح به ارزش ۲۳۰ میلیارد به بانک ها معرفی شده است.

وی افزود: ۹۱۵ فقره از پرونده ها، به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال منجر به پرداخت تسهیلات به طرح ها شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۴ درصد از جوازهای صادر شده در بخش مشاغل خانگی، موفق به اخذ تسهیلات شده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گفت: بخش صنعت و معدن مستعد پذیرش بیشتر تسهیلات است و می توان با توجه به این ظرفیت ها، شاهد کارآفرینی بزرگ در استان بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سهم این سازمان از تسهیلات روستایی، ۴۴۰ میلیارد ریال است که بیش از آن جذب شده است.

فیروزه گفت: تاکنون ۸۲۰ پرونده، بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات پرداخت شده است و برای طرح تولید داروی والزارتان هم ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در دست پیگیری است.

وی با اشاره به غیرفعال بودن بیش از نیمی از معادن استان گفت: از ۲۵۰ معدن استان، تنها ۱۲۰ معدن فعال است، علت آن، ضعف زیرساخت ها در استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ذخیره معادن استان قابل توجه است پتانسیل های خوبی برای توسعه و رونق اقتصاد در معدن وجود دارد اما تحقق آن نیازمند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران این بخش است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha