۵۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان‌شمالی صادر شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۵۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۱۳ میلیارد ریال در مدت یکساله فعالیت دولت سیزدهم در این استان صادر شد.

حسین حاجی بگلو روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این طرح های صنعتی موجب اشتغالزایی ۶۲۸ نفر شد که رقم قابل ملاحظه ای در سال های اخیر است.

وی افزود: در این مدت؛ ۵۸۷ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال صادر شد و با راه اندازی این طرح ها برای ۹ هزار و ۲۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

حاجی بگلو با اشاره به حمایت های دولت از رونق تولید و اشتغال در صنایع گفت: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است.  

وی، بررسی ۱۴۰ مورد درخواست ثبت سفارش واردات واحدهای صنعتی و بررسی یکهزار و ۴۳۳ مورد درخواست تامین سوخت واحدهای صنعتی و معدنی را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش صنایع و معادن استان در یک سال گذشته عنوان کرد.   

حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در خراسان شمالی دایر است.  

پرداخت ۲۹۵ فقره مشاغل خانگی 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ادامه داد: ۴۰۶ فقره پرونده تسهیلات خانگی در دولت سیزدهم به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان به بانک های عامل ارسال شد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۹۵ فقره پرونده منجر به پرداخت تسهیلات به میزان ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد که بر این اساس ۷۲ درصد از پرونده های معرفی شده منجر دریافت تسهیلات شد.

حاجی بگلو افزود: از این میزان؛ ۴۲ فقره پرونده مشاغل خانگی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم چهار ماهه نخست امسال به بانک ها معرفی شده و در مرحله پرداخت است.  

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha