۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84023608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران درصدد ازسرگیری ارتباط هوایی با اوکراین است

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84023608
ایران درصدد ازسرگیری ارتباط هوایی با اوکراین است

مسکو - ایرنا- سفیر ایران در اوکراین اعلام کرد: ایران درصدد یافتن امکان برای ازسرگیری ارتباط هوایی با اوکراین است که پس از سرنگونی هواپیمای بویینگ در حومه تهران متوقف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، منوچهر مرادی به خبرگزاری ریانووستی روسیه با اعلام این خبر گفت: متاسفانه دولت اوکراین پس از حادثه هواپیمای بویینگ در ایران ،مجوز برای پروازهای مسافربری مستقیم بین ایران و اوکراین را لغو کرد. 

وی افزود: طرف اوکراینی برغم درخواست های مکرر سفارت ایران در کی‌یف، با صدور مجوز برای پروازهای مستقیم بین ایران و اوکراین موافقت نمی کند. 

مرادی گفت: جمهوری اسلامی ایران درصدد یافتن امکان برای ازسرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور است و نیز از کی‌یف می خواهد تا حداقل اجازه برای پروازهای مستقیم به شرکت های هواپیمایی ایرانی را بدهد. 

اوکراین پروازهای مستقیم با ایران را از روز ۹ ماه ژانویه سال جاری تا زمان روشن شدن علت حادثه هوایی بویینگ در نزدیکی تهران متوقف کرد.

گفتنی است هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha