نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی در اراک برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی با محوریت قیام امام حسین (ع) و نهضت سرخ حسینی در این شهر برگزار می‌شود.

«حمید کربلایی‌حسنی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین مهلت ارسال آثار  علاقمندان به شرکت در این سوگواره ۳۱ شهریورماه جاری است.

وی بیان کرد: موضوعات این سوگوار شامل قیام امام حسین (ع)، ایام محرم و صفر، اربعین، شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و تاثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی، عاشورا و نیازهای امروز بشر است که در ۲ بخش شعر و نوحه و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: شرکت کنندگان می‌توانند حداقل یک اثر و حداکثر پنج اثر به این سوگواره از طریق ایمیل دبیرخانه به آدرس soogvareh.sherarak@gmail.com و یا از طریق پیام رسان‌ها به شماره ۰۹۳۰۸۶۲۱۴۱۰  ارسال کنند.

کربلایی حسنی اظهار داشت: اشعار و نوحه‌ها نباید در هیچ کتاب و سوگواره‌ای ارایه شده باشد و تمام حقوق مادی و معنوی آثار رسیده متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک است.

وی گفت: ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت، تلفن همراه و اعلام بخش سوگواره الزامی است و ارسال آثار باید با فونت Nazanin۱۲ و در قالب فایل Word باشد و ارسال سبک نوحه به صورت فایل صوتی الزامی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک در اربعین حسینی برگزار شود.

کربلایی حسنی عنوان کرد: جوایزه ویژه‌ای برای نفرات برتر این سوگواره در نظر گرفته شده که برای نفر اول تندیس سوگواره، لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس سوگواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم تندیس سوگواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال است و برای سه اثر برگزیده نیز لوح تقدیر و سه جایزه  چهار میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha