۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84022394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ اخطاریه بهداشتی برای هیات‌های عزاداری دزفول صادر شد

دزفول- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: ۵۲ اخطاریه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه نخست محرم به هیات‌های عزاداری دزفول داده شد.

رضا پورآیین روز سه شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: به منظور کنترل و پایش شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه ماه محرم در دهه نخست این ماه در ۲ نوبت کاری و  روزهای تعطیل نسبت به آموزش و بازرسی از هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شهر و روستا اقدام شد.

وی با اشاره به انجام ۷۱ مورد آموزش در محل گفت: ۹۴۵ بازدید از هیات‌های عزاداری انجام و این بازرسی‌ها  منجر به صدور ۵۲ مورد اخطاریه شد.
رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه ۲۷ مورد شکایت مردمی رسیدگی شد، بیان کرد: ۴۲ مورد بازدید از نحوه توزیع مواد غذایی و یکهزارو ۲۳۹ مورد کلرسنجی از شبکه آب مساجد و هیات‌ها انجام و ۲۵۵ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک از جمله سوسیس، کالباس، پنیر و دوغ معدوم شد.

اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در دزفول 
رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به نقش مردم در تامین سلامت خود، خانواده و جامعه گفت: این طرح ابتدا در سه استان سمنان، قزوین و کاشان به صورت پایلوت اجرا و پس از کسب نتایج موفق برای اجرا به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
وی  هدف از اجرای این طرح را  توسعه مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانست و افزود: این طرح در ۲ سطح خانواده و محله اجرا می‌شود به گونه‌ای که از هر خانوار یک نفر به عنوان سفیر سلامت ثبت نام خواهد شد که این فرد پس از کسب آموزش‌های لازم با موضوعات مرتبط با سلامت، مسوول پایش سلامت اعضای خانواده خود خواهد بود. 
پورآیین افزود: از بین این سفیران سلامت افرادی به عنوان رابط سلامت محله انتخاب می‌شوند که این رابط سلامت علاوه بر مسوولیت خانواده خود در امور مربوط به سلامت محله زندگی خود نیز مشارکت خواهد کرد. 
وی ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت موجب ارتقای سطح مشارکت اجتماعی در حل مسایل  سلامت محور جامعه به ویژه کنترل معضل امروزه کشور و جهان یعنی بیماری کووید ۱۹ خواهد شد لذا از مردم درخواست می‌شود با حفظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای ثبت نام در این برنامه به مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و در حفظ و ارتقای سلامت جامعه سهیم شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha