ذوق زدگی داماد ترامپ از برقراری پرواز مستقیم تل‌آویو - ابوظبی

تهران- ایرنا- جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که قرار است تا ساعتی دیگر با حضور برخی مقامات آمریکایی و صهیونیستی پرواز مستقیم تل آویو به ابوظبی را افتتاح کند طی سخنانی یک بار دیگر با تکرار ادعاهای پیشین از تاثیر این اقدام بر روند صلح منطقه سخن گفت.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کوشنر پیش از سوار شدن بر اولین هواپیمای تجاری تل آویو به مقصد ابوظبی مدعی شد که این مرحله امیدهای بسیاری را برای رسیدن به صلح در منطقه ایجاد می‌کند.

وی به عنوان نماینده آمریکا که اقدامات بی ثبات کننده آن طی چند دهه منجر به آشوب در منطقه شده است، مدعی شد که صلح و رفاه در منطقه و سراسر دنیا ممکن است.
رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا هم که کوشنر و آوی برکوویتس نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه را در این سفر همراهی می‌کند، گفت که این سفر یک فرصت تاریخی برای تکمیل فرایند صلح است و خاورمیانه نیاز به تصمیم‌های شجاعانه برای ایجاد صلح دارد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اولین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی ابراز داشت که پس از سالها ایجاد زیرساخت سیاسی و دیپلماتیک اکنون امید واقعی برای رسیدن به صلح  وجود دارد.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم دقایقی پیش با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اشاره کرد که گفتگویی با هیات اسرائیلی عازم به ابوظبی داشته و به آنها گفته است که شما در لحظه تاریخی برای برقراری صلح بین انسان‌ها شریک هستید، صلحی که تغییرات گسترده در خاورمیانه به ارمغان خواهد آورد.

 هیأت آمریکایی-اسرائیلی امروز (دوشنبه)  ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) با پروازی که «اولین پرواز تجاری مستقیم» بین اسرائیل و امارات توصیف شده است از تل آویو به ابوظبی می‌رود.

بنابر اعلام وزارت خارجه امارات در این پرواز جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهوری ایالت متحده، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و مئیر بن شیریت مشاور امنیت ملی اسرائیل حضور خواهند داشت.

گفته می شود که عربستان سعودی نیز برای اولین بار اجازه عبور هواپیمای اسرائیلی را از روی خاک خود صادر کرده است.

امارات و اسراییل ۲۳ مرداد ماه گذشته از علنی شدن روابط دو طرف خبر دادند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha