افزون‌بر ۹۶۹ میلیارد ریال طرح کشاورزی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۸طرح بخش کشاورزی این استان با اعتبار ۹۶۹میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نیکبخت روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:۲۳پروژه بهبود تولیدات دامی، ۲۷پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۱۱۷ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۴ پروژه امور عشایری، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی و یک پروژه شیلات آب‌های آزاد طرح‌های افتتاح شده بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان  را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۵۹۲ نفر شغل دائم و حدود ۴۲ هزار نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای ۶٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ٢٣رشته قنات، حفر و تجهیز ۴٠ حلقه چاهک کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای پرورش گاو شیری، شترمرغ، اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و ساخت اسکله موج شکن بندر صیادی تنگ از دیگر طرح های افتتاح شده هفته دولت در استان بوده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب و گرم به ویژه در قسمت جنوب بیشترین میزان تولید میوه های گرمسیری از جمله موز، انبه، گوواوا، پاپایا و نارگیل را به خود اختصاص داده که علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی خاصی نیز دارند.

این استان از نظر آب و هوایی متفاوت است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار گرفته است.

آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده به طوری که هم اینک از ۸۰ هزارهکتار باغات استان هشت هزار هکتار آن به کشت انواع میوه های گرمسیری اختصاص دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha